גיוס המונים להפצת מסריו של הרב לוינשטיין

"אג'נדה צבאית? כיצד תפיסת המגדר מפוררת את צבא העם". מיזם חדש בהדסטארט מנסה לגייס עשרות אלפי שקלים כדי להפיץ את החוברת שבה תוקף הרב את הפמיניזם שלטענתו חדר לצבא. קראו את אסופת המאמרים

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/03/18 14:53 כ באדר התשעח

גיוס המונים להפצת מסריו של הרב לוינשטיין
הרב יגאל לוינשטיין, צילום: צילום מסך

פרוייקט גיוס המונים חדש מנסה להגיע לסכום של עשרות אלפי שקלים במטרה להפיץ חוברת, המאגדת שורת מאמרים הלקוחים משיעורי של הרב יגאל לוינשטיין בנושאי צבא ופמיניזם, לציבור הרחב.

ראש המכינה בעלי הותקף בעבר מספר פעמים בעקבות שורת התבטאויות שהביע בשיעוריו נגד להט"בים ("סוטים") וגיוס נשים לצבא. לאחרונה הוא יצא בסדרת שיעורים שבהם ניתח את עולם הפמיניזם ואת חדירתו, כפי שטען, לצה"ל.

החוברת "אג'נדה צבאית? כיצד תפיסת המגדר מפוררת את צבא העם", מכילה 12 מאמרים שנלקטו בעקבות שיעוריו של הרב לוינשטיין בנושאי פמיניזם, מגדר וצבא. במהלך השיעורים הקריא הרב את מסמך היוהל"ם, שהופץ לפני כמה שנים והציג את תפיסת הצבא המחודשת בנושא שוויון מגדרי, וניתח אותו כמעט מילה במילה.

אחד מיוזמי המיזם, דודי וכטל תושב נווה שלדבריו עוסק בחינוך וכותב מאמרים בסוגיות דת ומדינה, מנסה לגייס 50 אלף שקלים לטובת הפצת החוברת ונכון להיום הוא הגיע ליותר ממחצית היעד כשנשארו 16 יום לסיום המהלך.

"החוברת שלפניכם חושפת את העובדות המוסתרות והמושתקות, אלו שרצו שלא נכיר ולא נדע", הוא כתב בדברי ההסבר למיזם, "בחוברת מובא מסמך צה"לי שפורסם בשנים האחרונות, מסמך לכאורה תמים וזניח שמסביר מדוע היה צריך לשנות אות אחת בשמו של תפקיד צה"לי עתיק יומין, ולהפוך את היוהל"ן – יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, ליוהל"ם – יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר".

בהמשך הוא הסביר כי ניתוח המסמך הוצג על ידי הרב יגאל לוינשטיין, לדבריו, נקלע "לכמה סערות ציבוריות, ספג עלבונות וגינויים, מחאות והשמצות, אשר תכליתן, כך יגלה כל מי שיקרא את החוברת, אחת – השתקתו מלומר ולספר את כל מה שידוע לו על השינויים הדרמטיים המתחוללים מתחת לאפנו בצבא".

עוד הוא כתב כי "כל מי שצה"ל יקר לליבו נקרא לסייע להחזיר את השפיות לצה"ל, מי שמבין את מלחמת התרבות בה אנו נמצאים מוזמן להשתתף בכלי ההסברה הכל כך חשוב ומשפיע שלפנינו".


להורדת הקובץ