ג'ובראן: "כרגע איני יכול לשיר את ההמנון"

בריאיון פרישה שהעניק, אמר השופט בדימוס כי הוא נמנע מלשיר את "התקווה" שכוללת את המילים "נפש יהודי הומייה". לדבריו, "אם המדינה מצפה שכל אזרחיה, כולל הערבים, יכבדו את ההמנון - היא צריכה שהוא יכבד אותם ואת זכויותיהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/18 11:17 טו בשבט התשעח

ג'ובראן: "כרגע איני יכול לשיר את ההמנון"
סלים ג'ובראן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"כרגע איני יכול לשיר המנון שכולל את המילים 'נפש יהודי הומייה'", כך אמר שופט בית המשפט העליון בדימוס, סלים ג'ובראן בריאיון פרישה שהעניק לבטאון לשכת עורכי הדין. לדבריו, "אם המדינה מצפה שכל אזרחיה, כולל הערבים, יכבדו את ההמנון הלאומי שלה - היא צריכה שהוא יכבד אותם ואת זכויותיהם".

ג'ובראן סיפר בריאיון כי באירועים הרשמיים שבהם השתתף הוא נהג לעמוד כשהושמעה "התקווה", אך נמנע מלשיר את המילים. "מעולם אף אחד לא עשה מזה עניין. אם יום אחד ישנו את מילות ההמנון הלאומי אני חושב שלא תהיה לי כל בעיה לשיר אותו. אני בהחלט חושב שצריך לצרף מילים שיתאימו גם לאזרח הערבי בישראל", ציין.

במהלך הריאיון הביע ג'ובראן דאגה ממתקפות של פוליטיקאים נגד בית המשפט העליון, ואמר: "זה לא בריא, זה חייב להיפסק. בית המשפט העליון אינו אויב העם. צריך להבין שפגיעה בבית המשפט העליון היא פגיעה בדמוקרטיה, ופגיעה בדמוקרטיה היא פגיעה באוכלוסיות מוחלשות. לאחרונה עלה הרעיון לחוק עוקף בג"ץ, ואני חושב שהוא חייב להיות ברוב של 80 חברי כנסת ולא של 61 בלבד. רוב זעום כזה פוגע ביסודות הדמוקרטיה של מדינת ישראל".

ג'ובראן, השופט הערבי הראשון בבית המשפט העליון, הביע את שמחתו מכך שמינויו פתח את הדלת לאחרים, ושאחריו מונה גם ג'ורג' קרא, שופט נוסף מהמגזר. "אני מקווה שכבר בקרוב נתבשר על מינויו של כבוד השופט חאלד כבוב לשופט בבית המשפט העליון. אם אכן יכהנו שני שופטים ערבים בבית המשפט העליון זה יביא כבוד רב למדינת ישראל - וגם יגביר את אמון האוכלוסייה הערבית במערכת המשפט".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן