"גדולה הצלת נפשות": מפגש רבנים על השתלת איברים

לקראת הסמכתם של רבנים נוספים לתת ייעוץ למשפחות נפטרים, העביר הרב הראשי לישראל שיעור בנושא בביה"ח שערי צדק. לאחרונה יצאו רבנים ומורי הלכה מובילים בציונות הדתית בקריאה לחתום על כרטיס אדי המחודש

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/18 14:30 ב בניסן התשעח

"גדולה הצלת נפשות": מפגש רבנים על השתלת איברים
הרב הראשי דוד לאו, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

לאחר שלאחרונה יצאו רבנים ומורי הלכה מובילים בציונות הדתית בקריאה לחתום על כרטיס אדי המחודש, נערך היום (א') מפגש בנושא בבית החולים שערי צדק. במהלך המפגש העביר הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שיעור על השתלות איברים, לקראת הסמכתם של רבנים נוספים לתת ייעוץ בנושא למשפחות של נפטרים. 

בקריאת הרבנים שפורסמה לפני כחודש הדגישו הרבנים את החשיבות שבתרומת איברים להצלת נפשות, ואת דעת ההלכה התומכת בתרומת איברים, כל זאת, לאור פסיקת הרבנות הראשית לישראל.

הקריאה נעשתה תחת הכותרת "תרומת איברים חובת הלבבות", ובה הדגישו הרבנים את ההיבטים ההלכתיים והרפואיים הנהוגים בארץ, והסבירו כי תהליך קביעת המוות המוחי-נשימתי תואם את דרישות ההלכה.

בין החתומים על הקריאה ניתן למצוא את הרב שמואל אליהו, הרב יעקב אריאל, הרב מנחם בורנשטין, הרב אבי גיסר, הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי, הרב דב ליאור, הרב אליעזר מלמד, הרב דוד סתיו, הרב רפי פוירשטין, הרב יהושע צוקרמן, הרב נחום רבינוביץ, הרב אביחי רונצקי, הרב אריה שטרן, הרב יובל שרלו ואחרים.