גבר טען שגרושתו גנבה 90 אלף ש"ח שהטמין במזגן. הדיינים סברו אחרת

בני זוג שהתגרש האשימו זה את זו בגנבת חלק מהכסף שהבעל ירש מהוריו. דייני בית הדין הרבני בחיפה קיבלו את גרסת האישה בין היתר מאחר והיא, בניגוד אליו, הייתה מוכנה להיבדק במכונת אמת

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/04/18 12:04 טו באייר התשעח

גבר טען שגרושתו גנבה 90 אלף ש"ח שהטמין במזגן. הדיינים סברו אחרת
שטרות, צילום: נתי שוחט/פלאש 90

גבר, שהטמין סכום כסף גדול בתוך מזגן, האשים את גרושתו בגנבת המזומנים שירש ממכירת בית הוריו ודרש לקזז אותם מחלקה בנכסים המשותפים להם. האישה מנגד, הכחישה וטענה כי הגנב הוא לא אחר מאשר בעלה לשעבר ובית הדין הרבני בחיפה קיבל את גרסתה.

בני הזוג החזיקו סכום של כ-200 אלף שקלים בכספת, מחצית מירושה שקיבל הגבר מהוריו. בשלב מסוים גילה הבעל כי חסרים כספים ולאחר שרעייתו הודתה כי עשתה בהם שימוש לצרכי הבית הוא החביא, ללא ידיעתה, 90 אלף שקלים בתחתית אחד המזגנים שבביתם.

כשיחסיהם עלו על שירטון והם החליטו להתגרש, ביקשו השניים לחלק את נכסיהם שווה בשווה. אולם כשהגבר פנה למקום מחבוא הכסף הוא גילה שהסכום נעלם והאשים את גרושתו בגנבה.

האישה הכחישה את הדברים ואף טענה כי מאחר ולא היא זו שלקחה את הכסף שהוחבא, היא זכאית לקבל מחצית מסכום זה, כחלק מההסכם אליו הגיעו השניים. הדיינים אב בית הדין הרבני האזורי בחיפה הרב דניאל אדרי והדיינים הרב בן ציון הכהן רבין והרב אלעד עלי נדרשו להחליט מי דובר אמת והציעו לצדדים להיבדק במכונת אמת. האישה הסכימה אך הבעל סירב.

לאחר סדרה ארוכה של חקירות ובירורים, ולאחר שנתגלו סתירות בגרסת הבעל, החליטו הדיינים כי מאחר והבעל לא הפקיד את הכספים שקיבל מהירושה בחשבון פרטי אלא השאיר אותם בבית – הרי שיש לראות בכספים אלה כמתנה שניתנת לאישה ככסף משותף.

בנוסף, מאחר ואין כל ראיה כי האישה היא שגנבה את הכספים ולאור הצהרתה כי היא מוכנה להיבדק בפוליגרף מול סירובו של הגבר, החליטו הדיינים להתעלם מהכספים שהיו בכספת ובמזגן כאילו לא היו, ולא לקחת אותם בחשבון במסגרת חלוקת הרכוש והזכויות האקטואריות למיניהן.