בשר טרף שהוצג ככשר נתפס בכפר ערבי בצפון

יחידת האכיפה להונאת כשרות של הרבנות הראשית פשטה על מפעל שבו נעשה ניסיון לשווק את הבשר ככשר, "קוראים לרבנויות לאסור לשווק או לסחור בתוצרת החברות המצויינות בהודעה - גם אם ישווקו תוצרת המוצגת ככשרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/18 16:06 ד בניסן התשעח

בשר טרף שהוצג ככשר נתפס בכפר ערבי בצפון
המפעל בצפון שבו נתגלה בשר, צילום: דוברות הרבנות הראשית

הרבנות הראשית לישראל הודיעה היום (שלישי) כי לאחר פשיטה שערכה היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, בכפר סולם שבצפון, נחשף בשר טרף שנעשה ניסיון לשווקו ככשר

מדובר בבבשר המשווק על ידי החברות "ענק הבשר ממדוח 2010 בע"מ", "מיט האוס סחר בקר בע"מ" "מעדני הבשר הטרי ש.ח. בע"מ", "מ.נ. ניהול מסעדות בע"מ (פאדי נאפע)"

 אנשי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל פנו לבית המשפט על מנת להוציא צו לביצוע חיפוש ותפיסה לצורך ביצוע חקירה. במקביל, התבצעה היערכות לקראת ביצוע ביקורת במקום בהשתתפות גורמי אכיפה ממשרדים שונים ובכללם משרד הבריאות, השירות הויטרינרי, משרד העבודה, יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות וכל זאת בסיוע מג"ב ומשטרת ישראל אשר אבטחו את האירוע.

עם כניסת הכוחות לכפר נערך חיפוש מקיף במתחם המפעל ובמקום נמצאה תוצרת בשר ללא זיהוי מקורו תוך חשש לטריפות, חלק מהבשר נתפס והושמד.

הבשר שנתפס

הבשר שנתפסצילום: דוברות הרבנות הראשית

בהודעת היחדיה של הרבנות הראשית נמסר כי החשודים, שברשותם נמצא הבשר, "עוסקים בין היתר במסחר בבשר טרף תוך חשש להכשלת הציבור, ועל כן קוראים לרבנויות נותנות ההכשר לאסור לשווק או לסחור בתוצרת החברות המצויינות בהודעה - גם אם ישווקו תוצרת המוצגת ככשרה בכל דרך שהיא, עד לגמר הבירור והוצאת הודעה אחרת".

מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן ציין כי בימים הקרובים, במקביל להפצת ההודעה, ייערכו ביקורות ברחבי הארץ על מנת לוודא אכיפה ואי שימוש בבשר המיוצר על ידי החברות הנ"ל. לדבריו, "שיתוף הפעולה בין המשרדים השונים והרבנויות המקומיות מחזק את מערך האכיפה הממשלתי ובכך מגביר את רמת האבטחה ומוודא כי תוצרת המזון המשווקת לצרכן ככשר אכן עומדת בתקן וללא מכשול כשרותי או בריאותי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן