בשל כשלי המשטרה: אישום נגד צעיר ממעלה רחבעם נמחק

הצעיר נעצר במהלך פינוי בתים ביישוב, אך התברר כי צו הפינוי לא היה בתוקף וכי הוא לא התאים לפינוי אזרחים. עורך דינו, איתמר בן גביר: "מסתבר שעודף המוטיבציה של המשטרה היה בעוכריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/18 09:27 טו בטבת התשעח

בשל כשלי המשטרה: אישום נגד צעיר ממעלה רחבעם נמחק
הריסת מבנים במעלה רחבעם, צילום: נתי שוחט/פלאש 90

המשטרה מחקה לאחרונה כתב אישום שהוגש נגד צעיר מהיישוב מעלה רחבעם שבמזרח גוש עציון, זאת לאחר שהתגלו כשלים סביב מעצרו. 

ראשית הסיפור בחודש מאי 2014, אז הגיעו עשרות שוטרים לפנות שמונה מבנים במעלה רחבעם. במקום החלה התבצרות של כמה צעירים ומשפחות, ולאחר האירוע הוגש נגד שניים מהם כתב אישום בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. עניינו של הנאשם הראשון הסתיים בהרשעה, אך הנאשם השני, שאותו ייצג עו"ד איתמר בן גביר, התעקש לנהל דיון. 

עוד בטרם הדיון הציג עו"ד בן גביר שורה של כשלים וטעויות שביצעה המשטרה.  בין היתר התברר כי הצו שתחתיו פעלה המשטרה לא היה בתוקף, וחל עד יום לפני הפינוי. הצו חודש רק עשרה ימים לאחר הפינוי. כמו כן טען עו"ד בן גביר כי הצו אינו מתאים לפינוי אזרחים, ומדובר בצו המסמיך את המשטרה לכל היותר להרוס את המבנים אך לא לעצור את תושבי המקום. 

בתביעות מחוז ש"י במשטרה החלו לבדוק את התיק וגילו כי הצדק עם הסנגור. לאור זאת, סוכם בין הצדדים כי המשטרה תמחק את כתב האישום, והשופט אילן סלע קיבל את הבקשה. 

עו"ד בן גביר אמר הבוקר: "מסתבר שעודף המוטיבציה של המשטרה היה בעוכריה. הם הגיעו לאירוע עם עשרות שוטרים, מצוידים במצלמות, רכבי מעצר, צוותים רפואיים וכן הלאה. רק לדבר אחד הם שכחו לדאוג - שיהיה להם צו בתוקף וצו קביל שניתן באמצעותו לפנות אזרחים מביתם.

"אני מרוצה מכך שכתב האישום נגד מרשי נמחק, וסבור כי טוב תעשה המשטרה אם במקום להשקיע את כל האנרגיות בגירוש יהודים מהבית, תתחיל להרוס בתים בכפרים הסמוכים ולאכוף את החוק גם נגד ערבים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן