בשורה לסטודנטים: נקודות זכות עבור שירות במילואים

ביוזמת השר בנט, שירות של עשרה ימים יוכר כפעילות למעורבות חברתית, ויזכה בהקלה בתואר. "חיילי המילואים דואגים לנו. חשוב שאנחנו נדאג להם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/18 15:23 יז בטבת התשעח

בשורה לסטודנטים: נקודות זכות עבור שירות במילואים
מילואים, צילום: פלאש 90. משה שי

שירות מילואים של עשרה ימים בשנה יזכה סטודנטים בשתי נקודות זכות במסגרת התואר, כך יוזם שר החינוך נפתלי בנט במסגרת הצעת חוק לעידוד מעורבות חברתית. ההצעה, פרי יוזמתה של ח"כ מירב בן ארי, תעלה לוועדת השרים ביום ראשון הקרוב.

על פי היוזמה של בנט שתתווסף להצעת החוק, שירות מילואים של עשרה ימים במהלך הלימודים יוכר כפעילות למעורבות חברתית, ויזכה את הסטודנטים בהקלה בתואר האקדמי.

"מוסד לימודים יכיר בשירות מילואים כהגדרתו בחוק שירות מילואים כתחליף ל'קורס מעורבות בקהילה'; לעניין זה, 'שירות מילואים' – שירות של עשרה ימים לפחות במהלך השנה העברית בה חלה שנת הלימודים", נכתב בסעיף שיצורף לחוק. כמו כן, במסגרת הצעת החוק, למוסדות יוקנה החופש להגדיר אילו פעילויות חברתיות יקנו נקודות זכות.

בסוף השבוע שעבר הוחלט על הקלה נוספת לסטודנטים שמשרתי במילואים. ביוזמת השר בנט הוחלט כי בני הזוג של סטודנטים במילואים יזכו להקלות ולתנאים מיוחדים במסגרת הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה.

"חיילי המילואים דואגים לנו. חשוב שאנחנו נדאג להם. לראשונה, האוניברסיטאות יחויבו להכיר בשירות חיילי המילואים כנקודות זכות לקראת התואר. משרתי המילואים הם המשענת הביטחונית של מדינת ישראל ומגיע להם לא רק כבוד והערכה, אלא גם סיוע היכן שניתן. אני מברך את חברתי חברת הכנסת מירב בן ארי ושמח על שיתוף הפעולה בינינו", אמר שר החינוך ויו"ר המל"ג נפתלי בנט

"הצעת החוק היא צעד נוסף עבור סטודנטים המשרתים במילואים בפרט והמעורבים בפעילות חברתית בכלל. אנו מחויבים לתמוך ולעזור לאותם סטודנטים הפועלים למען החברה הישראלית כולה ומקדישים ימים ארוכים לביטחונה. אני מודה ליו"ר המל"ג השר נפתלי בנט על התמיכה בהצעת החוק שלי ועל כל פעילותו המבורכת למען הסטודנטים בישראל", אמרה ח"כ מירב בן ארי, יו"ר השדולה למען הסטודנטים וההשכלה הגבוהה.