"ברגע האמת, הח"כים הדתיים והחרדים התקפלו ונעלמו"

במרכז ליב"ה מתחו ביקורת על הח"כים הדתיים והחרדים, לאחר שהעברת הסמכויות של השרות שהתנגדו לעבודות ברחבה הרפורמית אושרה במליאה. "העברת הסמכויות על מתווה הכותל - בניגוד לרצון העם", נאמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/18 11:23 כ בתמוז התשעח

"ברגע האמת, הח"כים הדתיים והחרדים התקפלו ונעלמו"
צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מליאת הכנסת אישרה הלילה את העברת הסמכויות של השרה מירי רגב והשרה איילת שקד בוועדה שעוסקת במתווה הכותל. הסמכויות הועברו לידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר יובל שטייניץ. 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כים מהסיעות החרדיות הצביעו נגד המהלך, אך במרכז ליב"ה הביעו את אכזבתם מאופן ההתנהלות של הח"כים הדתיים והחרדים בנושא: "למרות המחאה הציבורית הרחבה והעמדה הרבנית הנחרצת, ברגע האמת התקפלו ונעלמו כמעט כל חברי הכנסת הדתיים והחרדים, אלו שהציבור מינה להיות שומרי הסף של היהדות במדינה.

"ההצבעה הלילה בעד העברת הסמכויות ופתיחת הפתח להקמת רחבה רפורמית בכותל, היא בניגוד לרצון העם, שהביע את דעתו באופן ברור לאורך השנים האחרונות בכלל ובסוף השבוע בפרט, ופוגעת בערכי הנצח של עמנו".

באשר להירתמות של האופוזיציה למהלך אמרו בליב"ה: "ההתגייסות של האופיזיציה, התמיכה של הקואליציה, ושיתוף הפעולה של רוב ככל החרדים והדתיים לתת מעמד לתנועה הרפורמית ליד שריד בית מקדשנו הם מתנת חינם לארגוני הרפורמים - תומכיהם של ארגוני השמאל הקיצוני".

עוד הוסיפו בליב"ה: "אנו בטוחים שהעם בישראל לא יתן ידו להקמת רחבה לטובת ארגונים זרים שכלל לא מגיעים אליה. תחת זאת יש לקרוא לנבחרי הציבור לשנות את התקנות בכותל על מנת לשמור על קדושתו ולהגדיל את הרחבה הקיימת לטובת מליוני המתפללים הפוקדים את המקום".