בראש העין לא רוצים את עדן בן זקן :"לא ברור אם משווקים את הגוף או את הקול שלה"

עןזרו של הרב הראשי של ראש העין הסביר את הכרזות שהפיץ, בהוראת רבו, נגד הופעתה המתוכננת של הזמרת ב- "תימנה" בחול המועד סוכות, "זו לא צורת החג שאנו רוצים בסוכות. רק בפרסומים אפשר לראות שהיא לבושה שלא בצניעות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/10/17 09:31 יב בתשרי התשעח

בראש העין לא רוצים את עדן בן זקן :"לא ברור אם משווקים את הגוף או את הקול שלה"
רבני ראש העין לא רוצים לשמוע אותה. בן זקן, צילום: צילום מסך מיוטיוב

עדן בן זקן היא זמרת עולה בישראל ששיריה מושמעים בכל תחנות הרדיו. עם זאת, רבה הראשי של ראש העין ורבנים נוספים הוציאו לאחרונה כרזות שהזהירו את הציבור מלהשתתף בפסטיבל "תימנה", שעתיד להתקיים בחול המועד סוכות, מכיוון שהזמרת המפורסמת אמורה להופיע בו.

"אזהרה חמורה להשתתף בתימנה", נכתב בכרזות שהופצו ברחבי העיר, "המופע הרע יגרום לחילול שמיים ברבים ולחילול כבוד עדת תימן ויגרום לגילוי עריות בריקודים מעורבים". על הכרזות חתומים עשרות רבנים וביניהם הרב הראשי של ראש העין הרב עזריה בסיס.


 עוזרו של הרב, חנניה צפר, סיפר ל'ידיעות אחרונות' כי הוא זה שהפיץ לבקשת הרב הראשי את הדברים, "גברים לא צריכים לשמוע נשים ששרות. זה על פי ההלכה". לדבריו, "זו לא צורת החג שאנו רוצים בסוכות מתוקף 'ושמחת בחגך'. הזמרת שהביאו השנה, רק בפרסומים אפשר לראות שהיא לבושה שלא בצניעות. לא ברור לי אם משווקים את הגוף שלה או את הקול שלה".
 
יש לציין כי במסגרת הפסטיבל יתקיים מופע נפרד תחת הכותרת "שירת נשים בתימן" שבו יופיעו זמרות נוספות. לצד זה בן זקן תהיה הזמרת היחידה שתופיעה על הבמה המרכזית בפסטיבל שיערך במשך שלושה ימים.
 
עוזרו של הרב הראשי של ראש העין יצא גם נגד שאר התכנים שיהיו באירוע שאמור לשקף את תרבותם של יוצאי תימן, "הופעתה מורידה מערך התרבות. כך לא כך נהגו בתימן. נשים שרו בפני נשים ולא התקיימו הופעות בקהל מעורב". לטענתו, כפי שקרה גם בעבר עם הופעה דומה של מרגלית צנעני, גם הפעם אנשים ידירו את רגליהם מן האירוע.