בצה"ל טוענים: החרפנו את התגובה לירי הרקטות

דובר צה"ל, תא"ל מנליס, התייחס להסלמה בדרום והאשים את חמאס, "כל אפשרות אחרת מאשר לעצור את הירי לא מקובלת". לדבריו, איום המנהרות מתפוגג, "עד סוף 2018 לא תהיה תשתית תת קרקעית באזור. הרעיון הוא שחמאס יבין שהמאמץ שהוא משקיע זה מאמץ לא אפקטיבי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/12/17 09:46 כו בכסלו התשעח

בצה"ל טוענים: החרפנו את התגובה לירי הרקטות
אלוף פיקוד דרום בשטח חשיפת המנהרה, צילום: דובר צה"ל

בצה"ל הפנו את כל האחריות לביצוע הירי על ישראל וטענו כי רק הוא יכול לעצור הסלמה אזורית, כך טען הבוקר (ה') דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, בראיון לגלי צה"ל.

"הימים האחרונים מאתגרים את השקט", הוא אמר וציין כי "ראינו בשלוש וחצי שנים האחרונות שחמאס יכול לאכוף את הירי. כל אפשרות אחרת מאשר לעצור את הירי לא מקובלת"

עוד הוא אמר כי צה"ל החריף את תגובתו בשבוע האחרון, "זה שבוע בו התגובות שלנו לירי הן תגובות שחמאס לא חווה קודם לכן. מטרות יותר איכותיות הותקפו ואחת המנהרות הכי משמעותיות נחשפה. חמאס איבד נכסים ויודע שישלם מחיר אם הירי ימשיך. בהערכות המצב שאני משתתף יש מגוון רחב של כלים ויכולות כדי לא להיגרר להסלמה. כל דבר שהוא פחות משקט מוחלט הוא לא מקובל".

פעולת הריסת המנהרה

פעולת הריסת המנהרהצילום: דובר צה"ל

אמש נורו לעבר ישראל 3 רקטות על ידי מחבלים מרצועת עזה, כששתיים מהן יורטו. בשדרות נרשמו שני נפגעי חרדה וראש העיר אלון דוידי דרש מהממשלה לפעול בחריפות ולמגר את הירי, "טפטוף זו לא תכנית עבודה.

תא"ל מנליס התייחס גם לחשיפת המנהרות של חמאס ולטכנולוגיה החדישה לאיתור ונטרול המנהרות, "יש לנו מגוון רחב של שיטות לאיתור ולטיפול וכל פעם אנו בוחרים בשיטה המתאימה ביותר". לדבריו, "היעד של צה"ל שעד סוף 2018 לא תהיה תשתית תת קרקעית באזור. הרעיון הוא שחמאס יבין שהמאמץ שהוא משקיע זה מאמץ לא אפקטיבי. במיוחד כשהוא מציין 30 להקמתו. ארגון שחורט על דגלו פגיעה באזרחים, כדאי שיעשה חשבון נפש לאיזה מציאות הוא רוצה להביא את התושבים שלו. אנו במאמץ הגנתי של בניית אותו קיר למנוע בנייה בתת קרקע".