בפעם השניה: במועצת יש"ע דחו את ההצבעה לבחירת היו"ר

שלושת המועמדים לראשות מועצת יש"ע ייאלצו להמתין עוד כמה ימים עד שהנהלת מועצת יש"ע תבחר. בסיום ישיבה שנמשכה 3 שעות הוחלט לדחות את ההצבעה לסוף השבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/17 19:32 י בחשון התשעח

בפעם השניה: במועצת יש"ע דחו את ההצבעה לבחירת היו"ר
מועצת ישע, צילום: מירי צחי

כחודשיים לאחר הכרזתו של אבי רואה על סיום תפקידו כיו"ר, התכנסה היום הנהלת מועצת יש"ע לדון בהמלצות וועדת האיתור ליו"ר חדש. בישיבה נכחו ראשי הרשויות והנהלת מועצת יש"ע. לאחר דיון ממושך סוכם כי בסוף השבוע תתקיים הצבעה על מועמדים מקרב חברי ההנהלת מועצת יש''ע.

לפני כחודשיים הודיע אבי רואה כי הוא מעוניין לסיים את תפקידו כיו"ר מועצת יש"ע כדי להתרכז בתפקידו כראש המועצה האזורית בנימין. שלושת המועמדים להחליפו הם יו"ר המפד"ל תא"ל במיל' אפי איתם, ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי וראש המעצה המקומית קרני שומרון יגאל להב.

בשבוע שעבר פורסם כי ועדת האיתור המליצה על איתם לתפקיד, זאת למרות שהדבר עורר לא מעט התנגדויות מצד חלק מראשי הרשויות. ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, אף אמר ל'כיפה' כי למרות שהוא מעריך את איתם באופן אישי, "בכל מה שקשור להתנהלות וההתרחשויות מתחת לפני השטח, אני חושב שנכון להשהות את המינוי ולומר לאפי איתם שזה לא ילך".

טענתו של אלחיאני ושל גורמים אחרים שסירבו להיחשף הייתה שיש לבחור באחד מראשי המועצות המכהנים ולא במינוי חיצוני. בנוסף לכך נמתחה ביקורת חריפה על יו"ר אמנה ואחד מבכירי ההתיישבות זאב (זמביש) חבר, על כך שהוא זה שהציע את המינוי ואף דחף לו למרות שהוא צפוי להפוך לבן משפחתו של איתם לאחר שילדיהם יינשאו. לטענת מתנגדי המינוי למרות שהוא פרש מוועדת האיתור שבה הוא חבר הדבר נעשה רק לאחר שדאג להעלות את מועמדותו של מחותנו לעתיד על סדר יומה של הועדה.

עודד רביבי

עודד רביבי צילום: באדיבות המצלם

בעוד איתם שמהווה במובן מסויים את הדור הוותיק והמסורתי של הציבור הדתי הלאומי שנלחם על עצם קיום ההתיישבות, רביבי המשמש גם כראש דסק החוץ של מועצת יש"ע משתייך לזרם הצעיר יותר שאמון על תחזוק הישגי הדור הקודם. הדבר מקבל ביטוי גם בתפיסת תפקיד מועצת יש"ע כפי שהוא רואה אותו.

המועמד השלישי יגאל להב אמר ל'הארץ'  כי בעיניו "יש"ע היא דבר מוגמר". לכן לדעתו, "צריך לחשוב עליה במונחים של תל אביב, רמת השרון. צריך להפסיק לתרץ את הסיבה שאנחנו פה. הדעה שלי, אם אני נבחר, היא לראות איך מפתחים את היישוב. צריך לחפש מכנה משותף של תשתיות, של בנייה. כל יום שעובר פה בלי שאנחנו מפתחים הוא מבוזבז. אני ממש לא הולך לצד האידיאולוגי. זה בזבוז זמן. לא צריך לתרץ למה אנחנו פה".

בניגוד לאיתם ורביבי, להב אינו חובש כיפה אך הוא מגדיר את עצמו כאדם מסורתי ו"שומר שבת" כפי שאמר ל'הארץ'. ראש מועצה מכהן שהתראיין לאתר טען כי בין המועמדים "ההבדלים קטנים". לדבריו "להב הוא קצת יותר ימני, רביבי טיפה יותר מרכז. מצד שני, להב עדיין מדבר על 'גוש דן מזרח', הוא מדבר בשפה פחות דתית. אנחנו מדברים פה על אנשים של איכות חיים".