בעקבות חוק הגיור: הרב רוזן התפטר מנשיאות הבית היהודי

ראש מכון צומת שעמד בראש מינהל הגיור, התפטר במחאה על כך שחברי הבית היהודי לא ניסולמנוע את קידום חוק הגיור הממלכתי. "בכיה לדורות המפקירה גרי צדק אמיתיים וכנים. אין חלקי 'בבית' החוסם קבלת גרים ראויים לכל הדעות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/06/17 13:28 ב בתמוז התשעז

בעקבות חוק הגיור: הרב רוזן התפטר מנשיאות הבית היהודי
הרב רוזן, צילום: באדיבות המצלם

ראש מכון צומת ומייסד מינהל הגיור, הרב ישראל רוזן, הודיע אמש (ראשון) לחברי הבית היהודי ולעומד בראשה נפתלי בנט, כי הוא מתפטר מחברותו בנשיאות המפלגה, זאת על רקע החלטת ראשי סיעות הקואליציה לקדם את חוק הגיור הממלכתי.

מי שייצגה את הבית היהודי בהחלטה על חוק הגיור, היא שרת המשפטים איילת שקד. לטענת הרב רוזן, בשבועות האחרונים הוא ניסה להיפגש עמה מספר פעמים במטרה להציג את עמדתו בנושא הגיור, אך בקשותיו לא נענו, "בקשותי להיפגש בדחיפות עם שרת המשפטים, ועם הסיעה הושבו ריקם", כתב במכתב ששיגר לשרי המפלגה ויתר חברי המפלגה.

 

מי שעמד בראש מינהל הגיור וייסד אותו, ועומד כיום בראש מכון צומת, כתב לחברי הבית היהודי כי בעניין הגיור מדובר בחקיקה "שהיא בכיה לדורות המפקירה גרי צדק אמיתיים וכנים, ובנושא חברתי לאומי ממדרגה ראשונה שהיה ראוי ומתאים ל'בית היהודי' להוביל; שהרי צעירים דתיים ומסורתיים (כולל בוגרי ישיבות הסדר!) נמצאים בליבה של סוגיא זו והנה הכל הושלך אחר גו למגרש החרדי, הפולט אותן עם בני זוגם אל מחוץ לגדר".

לדבריו, "בעבר 'כבר נשכבתי על הגדר' לטובת גרים וגיורות שאני מאמין בהם, ועתה אני נשכב פעם נוספת וזועק: אין חלקי 'בבית' החוסם קבלת גרים ראויים לכל הדעות." הוסיף הרב רוזן, "הנושאים המשפטיים והחששות מרפורמים ומעובדים זרים ידועים לי. יש פתרון פשוט . אם אינני יכול להתבטא 'בבית' בנושא זה שהוא בנפשי, ולהציע פתרון לבעיות המוכרות - 'למה זה אנכי' ".

כזכור אתמול החליטו ראשי סיעות הקואליציה לקדם את הצעת חוק הגיור הממלכתי, שיעגן בחוק את החובה לעבור הליכי גיור בישראל אך ורק באמצעות הרבנות. בהחלטה זו, סתמו שרי הממשלה את הגולל על מערכי הגיור הפרטיים.

מי שעומד בראש נשיאות 'גיור כהלכה' הוא ראש ישיבת מעלה אדומים, הרב נחום רבינוביץ', ששלח אתמול מכתב לשר החינוך נפתלי בנט בו כתב כי למרות שברור לו שהצעת החוק היא אינה פרי יוזמתו של בנט,נתינת יד להצעה זו על ידי אישורה, "תהווה כתם בל יימחה על פעילותך החשובה וכמו כן גם על פעילות הבית היהודי בכנסת הנוכחית".