בעקבות המיצג: מנכל "עוצמה יהודית" זומן לחקירה

המשטרה מבקשת לחקור את צבי סוכות, בעקבות תליית המיצג ביפו שבו הובעה קריאה להחיל עונש מוות על רוצחו של הרב איתמר בן גל. "התנהלות שערורייתית", אמרו בתנועה, שאיימה לתבוע את המשטרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/18 15:27 י בסיון התשעח

בעקבות המיצג: מנכל "עוצמה יהודית" זומן לחקירה
מיצג המחבל ביפו, צילום: עוצמה יהודית

משטרת ישראל זימנה היום (ה') לחקירה את מנכ"ל "עוצמה יהודית", צבי סוכות, בעקבות תליית מיצג האומנות ביפו שבו הובעה קריאה להחיל עונש מוות על רוצחו של הרב איתמר בן גל. במיצג נראית בובה המדמה את המחבל, עבד אל חאכים עאצי, כשהוא לבוש בתחתונים וידיו מגואלות בדם, ולצידה חבל תליה.

מי שעומד מאחורי תליית המיצג הם פעילי תנועת "עוצמה יהודית", שנעזרו בסטודנטית משנקר, ובאמצעות סולמות הציבו במהלך הלילה את הבובה ויתר המיצג במקום.

הבוקר הסירה המשטרה את המיצג והודיעה כי תפתח בחקירת האירוע, ובהמשך היום זומן סוכות לחקירה. ב"עוצמה יהודית" מגיבים אמרו כי "מדובר בהתנהלות שערורייתית של המשטרה. משטרת יפו הופכת להיות צנזור לדעות ולחופש הביטוי".

עו"ד איתמר בן גביר איים הבוקר כי במקרה שפעילי התנועה יזומנו לחקירה הם יגישו תביעה. "משטרת ישראל מאבדת עשתונות והופכת להיות משטרת מחשבות. הודעת דובר המשטרה כי שוטרים הסירו התמונה שנתלתה על מגדל השעון ביפו ואף פתחו בחקירה מלמדת כי במשטרה סבורים שיש להם הזכות לצנזר מיצגי אומנות ואף להפחיד אזרחים טובים בחקירות".

עוד אמר בן גביר כי "אם יוזמן מאן דהוא לחקירה נדאג לתבוע המשטרה על עשרות אלפי שקלים. משטרת ישראל לא אמונה על מחשבות האזרחים".