בעלת מוגבלויות זועמת: קרון הנכים ברכבת הפך לבית כנסת

סיפורה של נכה שנמנעה ממנה הכניסה לקרון הנכים ברכבת מסעיר בימים האחרונים את הרשת וקיבל מאות שיתופים. רכבת ישראל: על פי החוק היבש אין להתפלל בקרון הנכים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/05/15 15:45 כה באייר התשעה

בעלת מוגבלויות זועמת: קרון הנכים ברכבת הפך לבית כנסת
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה: Yaakov Naumi, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה: Yaakov Naumi, פלאש 90

האם קרון הנכים ברכבת הפך לבית כנסת והנכים אינם יכולים להיכנס אליו? פוסט נזעם שהועלה לרשת וקיבל מאות שיתופים חשף את סיפורה של ברוריה בר-גל ונכתב על ידי בעלה ירון. ברכבת ישנו קרון נכים - קרון מיוחד, שמסומן גם בחוץ וגם בפנים. זהו המפלס התחתון של הקרון הדו קומתי, שמאפשר בלי מדרגות לנכה למצוא את מקומו ולהחנות את כסאו. בתוך הקרון מודבקים במקומות בולטים שלטים שמודיעים, כי זהו קרון נכים.

לטענת הזוג בר-גל נמנע מהם להיכנס לקרון האמור, "כעשרים גברים דתיים (חיילים, אזרחים, שוטרים, מבוגרים וצעירים) הפכו את קרון הנכים לבית כנסת נייד! הם יושבים בכיסאות, עומדים במעברים, עטופים בטליתות, תפילין על זרועותיהם ומצחם ומתפללים בקול גדול תפילת שחרית".

לטענתו של יורם הוא ניסה להיכנס עם אשתו שנעזרת בהליכון מבלי להפריע לתפילה אך הם זכו לצעקות על ידי אחת הנוכחות, "שלא תעיז להפריע למתפללים. זכותם להתפלל בכל מקום. אנחנו יהודים ובזכותם אנחנו ניצלים כל פעם והקב"ה מגן עלינו. אם תפריעו להם אני אשתולל..", ניסיתי להסביר בטיעונים רציונליים אבל צעקותיה ואיומיה עשו את שלהם" כתב ירון.

לטענת הזוג פקח שהגיע למקום טען כי כבר היה דין ודברים בנושא והרכבת התייאשה מלטפל בכך. "חלק מהמתפללים אולי דבקים בתפילתם, אבל היו כאלה שבדקו טלפונים, ששמעו את הוויכוחים, ראו את הבעיה - ואף אחד מהם לא אמר דבר או עשה משהו לשנות את המציאות ולאפשר לגברת שלי לעבור למשטח הנכים".

הפוסט זכה כאמור למאות שיתופים נזעמים שהאשימו את רכבת ישראל במצב הלא נעים שנוצר.

מרכבת ישראל נמסר ל'כיפה' בתגובה: "באופן רשמי קרונות רכבת ישראל לא מיועדים לתפילה, על פי החוק היבש אין להתפלל בקרון הנכים, אך כל עוד אין נכים בנסיעה ברכבת ישראל לא התערבו במצב".

"רכבת ישראל משקיעה תשומת לב רבה מאד לנגישות בעלי מוגבלויות. בכלל זה הרכבת מאיישת מוקד טלפוני ייעודי לתיאום נסיעות בעלי המוגבלויות והצמדת דייל לסיוע להם מרגע הגעתם לתחנת הרכבת, ירידה לרציפים, עליה למקום הייעודי, וכך גם בירידה בתחנת היעד. אנו נתדרך את הפקחים בהתאם ובמידה ויהיו נכים על הרכבת נצטרך לפנות את קרון הנכים עבורם".

"צריך שתהיה הבנה הדדית של המתפללים שברגע שמגיע אדם נכה שזקוק לקרון הם יפנו אותו בעצמם כדי למנוע חוסר נעימות", אומר דובר הרכבת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן