בסיוע ארגון ישראלי: הפרלמנט האירופי יאסור הופעת מחבלים לשעבר בפניו

הפורום המשפטי הבינלאומי וחבר פרלמנט דני שיתפו פעולה כדי למנוע ממחבלים וחברי ארגוני טרור להופיע בפרלמנט האירופי, כפי שקרה עם המחבלת לשעבר לילה חאלד. מנהלת הפורום: "החלטה חשובה שנועדה למנוע להפצת מסרי שנאה ואנטישמיות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/11/17 17:14 ד בכסלו התשעח

בסיוע ארגון ישראלי: הפרלמנט האירופי יאסור הופעת מחבלים לשעבר בפניו
אדלשטיין בפרלמנט הרוסי, צילום: דוברות הכנסת

נשיא הפרלמנט האירופי החליט היום (רביעי) כי מחבלים וחברי ארגוני טרור לא יוכלו עוד להופיע בפניו, זאת כחודשיים לאחר שהמחבלת לילה חאלד התייצבה בו כאורחת כבוד.

בעקבות הופעתה של חאלד הוביל חבר הפרלמנט הדני, אנדרס ויסטיסן, בליווי המשפטי של הפורום המשפטי הבינלאומי מהלך שלפיו ייאסר על מחבלים ותומכי טרור חהופיע בפני חברי הפרלמנט.

הם גייסו את חתימתם של 60 חברים על מכתב שאותו הם העבירו אותו לנשיא הפרלמנט אנטוניו טייאני. במכתב הם ציטטו חוקים וכללים של האיחוד האירופי המוכיחים כי הביקור עמד בסתירה להם. בתשובתו אישר טייאני הפרטים שצויינו במכתב וקבע כי לא יותרו עוד השתתפות של נציגי טרור או מחבלים לשעבר בפרלמנט על בסיס רשימת ארגוני הטרור של האיחוד.

ליילה ח'אלד (73) הייתה חברה בעבר בארגון החזית העממית לשחרור פלסטין וכיום היא חברה במועצה הלאומית הפלסטינית. היא הייתה חלק מחוליית מחבלים שחטפה מטוסים וביניהם טיסה 840 של חברת TWA באוגוסט 1969, וניסיון חטיפת מטוס אל על בספטמבר 1970.

מנהלת הפורום המשפטי הבינלאומי (ILF), עו"ד יפעה סגל, שנתנה את הייעוץ המשפטי למהלך אמרה כי "העובדה שהחזית העממית נמצאת כבר שנים ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד, לא עצרה סיעות בפרלמנט האירופי מלארח נציגים של הארגון בפרלמנט, תוך הענקת במה מכובדת להפצת מסרי השנאה, האלימות והאנטישמיות שלהם". 

לדבריה, "במהלך שהיה לנו הכבוד להיות שותפים לו ביקשנו להדגים כיצד הפרקטיקה הזו מפרה באופן בוטה אמנות וכללים של האיחוד האירופי עצמו. ההחלטה החשובה הזו, אומנם מגדירה מה שנשמע לאוזן ישראלית כמו מובן מאליו, אבל התאפשר עד היום ללא כל הגבל במוסדות האיחוד".