בני קצובר הודף את הביקורת: "לצערי יש ביו"ש ישובים קטנים שרוצים להשאר קטנים"

אחד מראשי ההתיישבות תקף את דברי הביקורת שהשמיע ראש מועצת אלקנה על איחוד הרשויות לכדי הקמת עיר בשומרון, "יש עניין של התבדלות. רק ישובים שרוצים לגדול יחזקו את ההתיישבות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/12/17 16:06 טו בכסלו התשעח

בני קצובר הודף את הביקורת: "לצערי יש ביו"ש ישובים קטנים שרוצים להשאר קטנים"
תומך בעיר החדשה. בני קצובר, צילום: פלאש 90

ראשי גוש אמונים בעבר השיבו היום (ראשון) לביקורת מבית על יוזמת העיר החדשה בשומרון ואמרו העמדה שהיא מייצגת רק פוגעת במפעל ההתיישבות.

"החלום שלנו כשבאנו לבנות את השומרון היה להקים ערים גדולות", אמר ראש מועצת שומרון לשעבר ומראשוני גוש אמונים בני קצובר, "ושהשומרון יהפוך למרכז הארץ באופן אמיתי כפי שהוא היום גיאוגרפית".

לדבריו, "אט אט אנחנו רואים היום את הדבר הזה קורה. זה רגע מכונן ומרגש. לצערי יש עניין של התבדלות. יש ביו"ש ישובים קטנים שרוצים להשאר קטנים וכך קורה. ולעומת זאת הישובים שרצו לגדול גדלו והם אלו שבסופו של יום יחזקו את ההתיישבות". קצובר הוסיף כי לדעתו הקמת העיר החדשה שתאחד בין מספר ישובים, "תאפשר פיתוח של אדמות שלא נוצלו עד היום בגלל וויכוחים פנימיים שהיו קיימים אפילו בתקופה שאני הייתי ראש מועצה. המהלך הזה יאפשר לבנות את האיזור בתנופה אדירה ולאפשר פיתוח שלא ראינו".

דבריו של קצובר נאמרו בתגובה לביקורת שהוטחה על כוונת משרד הפנים לאיחוד הרשויות: עץ אפרים, שערי תקווה אורנית ואלקנה לכדי הקמת עיר. ראש מועצת אלקנה אסף מינצר שיגר מכתב בנושא לראשי רשויות בהתיישבות בו כתב בין היתר, "חבריי אנא אל תתבלבלו. מדובר בקמפיין מוזמן ומתוזמן בניהולו של יוסי דגן לאיחוד רשויות והכל במטרה להיפטר מתושבי שערי תקווה ועץ אפרים בשל חובות אדירים בינם לבין מועצת שומרון ומתוך חשש שיבולע לו מהם בבחירות הקרובות".

אליקים העצני, ממקימי קריית ארבע, הצטרף לדברים ואמר כי הוא "זוכר את הלילה באנטיפטרוס, במקורות הירקון שם הייתה אסיפה גדולה מאוד ומישהו בישר שיש אישור להקים את הישוב אלקנה. אי אפשר להביע במילים את ההתרגשות. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה שאני זוכה עוד בחיי לשמוע על הקמת עיר במקום שהיה עד לפני 50 שנה רק שיחים וגבעות ואדמה המבקשת שיחרשו אותה".

לדבריו, "כמובן שאי אפשר שלא להזכיר את החשיבות של היכולת לבנות על שטחים נוספים. למעשה 4 ישובים קטנים עד בינוניים הופכים לעיר אחת גדולה וזה מה שיקדם הבאת מיליון תושבים ליו"ש".