בנט על השירות המשותף: "אל לו לצה"ל לקדם אג'נדות שאינן בטחוניות"

יו"ר הבית היהודי שוחח השבוע עם תלמידים וציין, בהתבטאות נדירה בנושא שעורר סערה בציונות הדתית, כי למרות שצה"ל אינו מושלם, "אין לנו צה"ל אחר. יש מגמת תיקון וכשיש מגמת תיקון אז לא שוברים את הכלים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/02/18 13:12 טז בשבט התשעח

בנט על השירות המשותף: "אל לו לצה"ל לקדם אג'נדות שאינן בטחוניות"
התבטאות נדירה בנושא השירות המשותף, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, נפגש השבוע עם תלמידי ישיבה והתבטא באורח נדיר בסוגית השירות המשותף בצה"ל, כך פורסם היום (חמישי) בעיתון 'שביעי'.

שר החינוך נפגש עם תלמידים מישיבת 'נתיבות יוסף' במצפה יריחו ולשאלת התלמידים בנושא ענה: "ראשית, אין לנו צה"ל אחר".

לצד זה, הוא אמר, "האם צה"ל מושלם ופועל בצורה מושלמת? לא. האם נעשו שגיאות? כן. המטרה והתכלית של צה"ל זה לתת ביטחון למדינת ישראל ולנצח במלחמות. זו התכלית. הכל צריך להיגזר מזה ואל לו לצה"ל לקדם אג'נדות אחרות שהן לא התכלית".

בנט הוסיף כי הוא נמצא בקשר מצוין עם קצינים בכירים, לרבות דתיים, וציין כי "יש מגמת תיקון וכשיש מגמת תיקון אז לא שוברים את הכלים".

מקבל תמיכה גם מחיילים. הרב אליהו וחייל צה"ל

שר החינוך התנצל על תגובתו לרב. הרב אליהוצילום: אוריה הלר

בנושא הביקורת שהעביר נגד הרב שמואל אליהו הוא הודה כי טעה בניסוח הדברים, ""שגיתי במילה 'התבטאות חצופה'. לכן, מיד תיקנתי והתנצלתי, כבוד הרבנים חשוב לכולנו".

כזכור לפני מספר שבועות התבטא רב העיר צפת נגד הרמטכ"ל, על רקע דברי הרב אבינר ב'כיפה', וקרא לראש הממשלה לפטרו. "משהו נפגם בצבא", הוא אמר, "אם מורידים ביחידות המעורבות את הרף משהו נפגע. הרב אבינר נותן צלצול השכמה. הוא הרי אדם אחראי וראש ישיבה של תלמידים שהגיעו לתפקידים הבכירים והקרביים ביותר בצבא. אם הוא הגיע למצב כזה שכך הוא אומר אז כנראה שאיזנקוט צריך להתעורר וראש הממשלה צריך לומר לו ללכת הביתה".

השר בנט, התייחס אז לדברים וצייץ בטוויטר כי הוא "דוחה לחלוטין כל קריאה שלא להתגייס לצה"ל, ואת הקריאה החצופה לפטר את הרמטכ"ל. קריאות אלו נובעות מחרדה כנה אך שגויה של קבוצות מסוימות כאילו צה"ל החליט לאמץ אג'נדה פמניסיטית-ליברלית-רדיקלית על חשבון מבצעיות וניצחון במלחמה".