בנט על איראן: "מסוע שמוביל לתהום"

יו"ר הבית היהודי הזהיר כי ההסכם עם הממשל האיראני מספק "תחושה מוטעית של ביטחון, אבל הם מנצלים את ההסכם על מנת התקדם במהירות לעבר פצצה". על האפשרות למלחמה בצפון הוא אמר כי "אם הם יירו טילים על ערים ישראליות, נגיב בכוח על הממשלה והתשתית הלבנוניות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/09/17 07:03 ה בתשרי התשעח

בנט על איראן: "מסוע שמוביל לתהום"
השר נפתלי בנט, צילום: הדס פרוש פלאש 90

ראש הממשלה בנימין ונתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, התבטאו לאחרונה נגד הסכם הגרעין שנחתם עם איראן בתקופת ממשל אובמה ואמרו כי מדובר בהסכם "גרוע ומביש". שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, בטוח שהמצב חמור ומסוכן עבור ישראל הרבה יותר.

"אנחנו על מסוע שמוביל לתהום", הוא אמר בראיון לעיתון 'ג'רוזלם פוסט' והוסיף כי ההסכם שנחתם מספק תחושת ביטחון מסוכנת ולא נכונה, "הסכם הגרעין נתן לאיראן יכולת לפתח את כל מה צריך על מנת לפרוץ לעבר יכולת גרעינית. הוא איפשר לטהרן לפתח סרכזות מהירות יותר ולשפר את הטכנולוגיה שלהן. יש עכשיו תחושה מוטעית של ביטחון כי הפריצה נדחתה באמצעות ההסכם, אבל הם מנצלים את ההסכם על מנת התקדם במהירות לעבר פצצה".

לדבריו, על ישראל לבחור ללכת בשתי דרכים מקבילות, "מצד אחד, ישראל צריכה לשכנע את ארצות הברית להטיל סנקציות משתקות על טהרן, אם אפשר. מצד שני, אנחנו חייבים להיות מוכנים לאפשרות שוושינגטון והעולם לא ישתכנעו בכך שנוכל להגן על עצמנו בעצמנו".בין הסנקציות שחבר הקבינט מדיני-ביטחוני הציע הוא הסרת איראן  ממערכת הבנקאות העולמית "סוויפט", דבר שנעשה בעבר, בתקופת השיא של ההגבלות שהוטלו על הרפובליקה האסלאמית.

בנט הבהיר שוב כי לצד הסנקציות ושיתוף הפעולה עם מדינות העולם, על ישראל להתכונן ללשכלל את יכולתיה הצבאיות אך הוא סירב לפרט איזה שימושים צבאיים עליה לעשות כנגד איראן.

על מעורבות הממשל הפרסי בסוריה הוא אמר כי "ישראל לא יכולה לסבול את המסדרון שטהרן בונה ממנה לגבולות ישראל ולים התיכון. ההתפתחות הזו תשנה אץת מאזן הכוחות ותסכן את ישראל". השר הוסיף כי "אנחנו לא נרשה לזה לקרות ואנחנו נדבר באמצעות פעולות, לא במילים. הדבר היחיד שעובד במזרח התיכון הוא לפעול".

עוד דיבר על לבנון אותה הזהיר כשאמר כי ישראל לא תעשה הבחנה בין חיזבאללה ולצבא לבנון, "אנחנו צריכים אסטרטגיה חדשה. אם הם יירו טילים על ערים ישראליות, נגיב בכוח על הממשלה והתשתית הלבנוניות. שיגור טילים מלבנון לישראל זה הכרזת מלחמה. זאת אסטרטגיה שונה ממה שעשינו במלחמת לבנון השנייה. זה מה שאני מקדם עכשיו".