בנט: "רוצים בחירות? אין בעיה, כמעט הכפלנו את כוחנו"

יו"ר הבית היהודי אמנם הבהיר כי הוא אינו צופה בחירות בקרוב אך הדגיש כי הוא אינו חושש מהן, "לכל השחקנים אין אינטרס ללכת לבחירות", אך, "ישנה התרופפות מסוימת וכל אחד מנסה לקדם חוקים פופוליסטיים כמו חוק עונש מוות וחוק המרכולים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/01/18 15:18 טז בטבת התשעח

בנט: "רוצים בחירות? אין בעיה, כמעט הכפלנו את כוחנו"
נפתלי בנט, צילום: Alex Kolomoisky. פלאש 90

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס היום (רביעי) לאיומו של נשיא ארה"ב טראמפ על הפלסטינים בנוגע לאי הסכמתם לחזור לשולחן המשא ומתן, לסערת דרעי-גליק ולאפשרות שהממשלה תיפול

"הנשיא טראמפ אמר משפט חשוב", ציין בנט ב-103FM והתייחס לציוצו של הנשיא האמריקני, "הוא אמר ש'ירושלים ירדה משולחן המשא ומתן'. מאז מלחמת ששת הימים לא הייתה תפיסה כזו שירושלים היא לא למשא ומתן".

לדבריו, "ירושלים היא שלנו, זה מובן מאליו. זה לא משהו שאנחנו צריכים לשלם עליו, הורדת ירושלים מהשולחן אינה דורשת תמורה אך אני מכבד את תפיסתו של הנשיא".

מוקדם יותר פורסם כי טראמפ שיגר לעבר הפלסטינים איום כי במידה והם לא יסכימו לקחת חלק בשיחות השלום, הסיוע הכספי מצד הבית הלבן ייפגע, "אנחנו משלמים לפלסטינים מאות מיליוני דולרים בשנה ולא מקבלים בחזרה שום הערכה או כבוד. הם אפילו לא רוצים לנהל משא ומתן על הסכם שלום עם ישראל".

על יוזמת השלום המתגבשת בממשל האמריקני אמר בנט כי הוא "לא רוצה לומר לא לתוכנית שעוד לא נולדה. אנחנו תמיד נהיה קשובים לנשיא שאוהד כל כך את ישראל אך בסופו של דבר נשקול את האינטרס הישראלי. אנחנו לא יודעים בדיוק איזה מחיר נצטרך 'לשלם' על הורדת ירושלים משולחן המשא ומתן, במילא זה לא מעשי כי הפלסטינים מסרבים לנהל דיון כלשהו עם ישראל". 

"מקבל את התנצלותו". בנט ודרעי

"מקבל את התנצלותו". בנט ודרעיצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החינוך סירב להצטרף לשורת המגנים והתוקפים את השר דרעי, על שבחן אפשרות להקים את ח"כ גליק מהשבעה ביום קבורת רעייתו לצורך הצבעה על חוק המרכולים. "אני לא אבקר חבר בממשלה", הוא ציין והוסיף כי "כולם חגגו עליו ביממה האחרונה ואני לא אוהב להצטרף לעדר התוקפים, הוא התנצל על כך ואני מקבל את ההתנצלות שלו".

עוד הוא אמר כי הוא לא צופה בחירות בקרוב וכי "הממשלה מתפקדת בצורה טובה ולכל השחקנים אין אינטרס ללכת לבחירות". לצד זה,הוא סייג והודה כי "ישנה התרופפות מסוימת וכל אחד מנסה לאגור נכסים במהרה ולקדם חוקים פופוליסטיים כמו חוק עונש מוות וחוק המרכולים. אם הייתי ראש הממשלה הייתי מכנס את הקואליציה ודן עמם בנושא. אני מסכים ללכת לבחירות, המפלגה שלי הכפילה את כוחה".

בנוגע לתכניתו לעידוד גיוס בני הנוער לשירות משמעותי בצה"ל הוא אמר כי "הרוב המוחץ של בתי הספר השתתפו בתוכנית מצוינת בה בסיס צבאי מאמץ בתי ספר בסביבה ומזמין לוחמים קרביים להסביר על היחידות".

לדבריו, "ראינו ירידה מסוימת בגיוס ל'קרבי' בעקבות עלייתם של יחידות הסייבר, אנחנו נכפיל את מספר התכניות בסגנון 'אחרי' שיובילו לעלייה במספר המתגייסים לשירות קרבי בצה"ל. חשוב מאוד שילדי ישראל יתגייסו ליחידות קרביות, יש בהן את ערך הנתינה והרעות, זו התרומה העילאית, כמו שהצלחנו באנגלית ומתמטיקה ונצליח גם בזה".