בנט לתלמידי הנרצח: "המשיכו בדרכו"

בביקור בישיבת גבעת שמואל, שוחח שר החינוך עם תלמידים ועם הצוות החינוכי, ושמע על הכאב בעקבות הרצח של מורם איתמר בן גל הי"ד. "הנחישות שלנו מנצחת, אף אחד לא הבטיח שהדרך תהיה קלה", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/18 14:08 כב בשבט התשעח

בנט לתלמידי הנרצח: "המשיכו בדרכו"
בנט בביקור בישיבת גבעת שמואל, צילום: דוברות לשכת השר בנט

שר החינוך, נפתלי בנט, ביקר היום (ד') בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל, שבה שימש איתמר בן גל הי"ד כמחנך כיתה ח׳. במהלך הביקור שוחח בנט עם תלמידי הישיבה, ונפגש עם תלמידי כיתתו של הרב איתמר ועם הצוות החינוכי.

השר פתח את הביקור בשיחה עם כלל תלמידי הישיבה ואמר: "השאלה היא לא למה זה קרה אלא מה אנחנו עושים אל מול הרצח הנורא ומה האחריות של כל אחד ואחד מאיתנו".

בנט הוסיף כי "מטרת הרוצחים היא לא רק להרוג יהודים. מאז שהתחלנו לחזור לבית שלנו ולאדמה שלנו  הם רוצים לייאש אותנו ולהחליש את רוחנו. במערכה בין הנחישות שלהם לנחישות שלנו - הנחישות שלנו מנצחת, ואף אחד לא הבטיח לנו שהדרך תהיה קלה".

בסיום הדברים ביקש השר מן התלמידים להמשיך בדרכו של איתמר: "הדרך שלו הייתה דרך של מאמץ בלתי פוסק, מהר ברכה בטרמפים בשביל להגיע לבית המדרש ב-7:00 בבוקר, עם חיוך ותמיד בשמחה. המשיכו בדרכו".

בנט בשיחה עם תלמידי הישיבה

בנט בשיחה עם תלמידי הישיבהצילום: דוברות לשכת השר בנט

בהמשך הביקור שוחח בנט עם הצוות החינוכי, שמע ממנו על שאלות שעלו בקרב התלמידים ועמד על הכלים העומדים לרשותם כדי לתת להם את מירב התמיכה: "התלמידים צריכים אתכם עכשיו יותר מתמיד. אני סומך עליכם, מאמין בכם ואני כאן בשבילכם". כמו כן נפגש בנט עם תלמידי כיתתו של הרב בן גל ז״ל ושמע מהם על התחושות ועל הכאב. 

הרב שרגא פרוכטר, ראש ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל, הודה לשר בנט על הביקור, ואמר: "התייצבות השר לצד הישיבה ותלמידיה מלמדת על החיבוק החם מצידו ואנו מלאי תודה על כך. אנחנו בישיבה נמשיך לחזק את בנינו ואת תלמידיו של הרב איתמר שאיבדו מחנך שהיה להם כאב וחבר בוגר. האישיות, החיוך וחיי התורה שהותיר אחריו הרב איתמר מחייבות אותנו להמשיך מתוך הבנה ואמירה שעם ישראל לא מפחד מדרך ארוכה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן