בנט לנסראללה: אם תתקוף תהפוך למחריב לבנון

יו"ר הבית היהודי וחבר הקבינט הגיב לנאומו של מזכ"ל חיזבאללה ואמר כי "ירי רקטות חיזבאללה על ישראל מהווה הכרזת מלחמה של מדינת לבנון על ישראל". נסראללה טען כי מפלת ישראל במלחמה הבאה תהיה קשה יותר "מהתבוסה שהיא ספגה ב-2006".

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/08/17 18:21 כב באב התשעז

בנט לנסראללה: אם תתקוף תהפוך למחריב לבנון
השר נפתלי בנט, צילום: הדס פרוש פלאש 90

חבר הקבינט מדיני בטחוני, השר נפתלי בנט, משגר הערב (שני) איום חסר תקדים על חיזבאללה ואומר כי במידה ונסראללה יחליט לתקוף את ישראל הוא יהיה חתום על הכינוי "מחריב לבנון".

בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו כתב בנט כי אמנם "מטרת ישראל היא למנוע סבב עימות נוסף מול חיזבאללה", אך גם "לקצרו משמעותית", במידה והוא יגיע.

לדבריו, הדרך היחידה לעשות זאת "היא אימוץ אסטרטגיה חדשה ושונה: חיזבאללה שווה לבנון. שלא כמו במלחמת לבנון השנייה, בה קיבלנו על עצמנו 'לחסן' את לבנון מפגיעה".  

בנט מבהיר כי לא תהיה יותר הבחנה "בין 'חיזבאללה ארגון הטרור' לבין 'לבנון מדינה ריבונית'. חיזבאללה היא כוח מרכזי בלבנון.

חיזבאללה חלק ממערכות המימשל הלבנוני".

יו"ר הבית היהודי המשיך להדגיש כי "ירי רקטות חיזבאללה על ישראל מהווה הכרזת מלחמה של מדינת לבנון על ישראל. ככזו, תגובת ישראל תהיה כנגד מדינת לבנון, מוסדותיה ותשתיותיה. נסראללה שמתיימר להיות 'מגן לבנון' יהפוך בפועל ל'מחריב לבנון'".

לסיום הוא כותב כי "פני מדינת ישראל לשקט מול שכנינו מצפון. אך יידע הציבור הלבנוני את המשמעות של תוקפנות כנגד ישראל. כמפקד כוח ציידי רקטות במלחמת לבנון השנייה, היה זה הלקח המבצעי והאסטרטגי העיקרי שלי מהמלחמה. 

היום זו מדיניות ממשלת ישראל".

יפנים את המסר מבנט? נסראללה

יפנים את המסר מבנט? נסראללהצילום: Ferran Queved/flash90

דבריו של בנט נאמרו בתגובה לנאומו של מזכ"ל חיזבאללה, שצייון אמש 11 שנה למחמת לבנון השניה. "התבוסה שישראל ספגה ב-2006", הוא אמר, "תהיה קשה יותר בפעם הבאה. כל כוח יבשתי ישראלי שיעז להיכנס ללבנון יתעמת עם כוח גדול פי מאה ממה שהיה אז". 

נסראללה טען כי "העובדה שישראל מקימה גדרות בלבנון ובשטחים נוספים מלמדת על חולשתה. הם מפחדים מהעצים שלנו כי הם אלה ששומרים על האנשים ועל המדינה. להם יש נשק גרעיני ולנו אסור להחזיק בטילים. אני קורא לתושבי הדרום לשתול עצים כי זאת חלק מההתנגדות".