בנט: "לא חושב שמלחמה עם איראן היא דבר בלתי נמנע"

שר החינוך הביע סיפוק מההישג המודיעיני של ישראל שלדבריו מוכיח את כוונותיה האמתיות של טהרן, "זה מוכיח מעבר לכל ספק שכל יסוד ההסכם הוא רמייה ושקר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/18 09:31 טז באייר התשעח

בנט: "לא חושב שמלחמה עם איראן היא דבר בלתי נמנע"
השר בנט, צילום: נדב קרלינסקי

שר החינוך וחבר הקבינט מדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (שלישי) לחשיפה הישראלית על ההתחמשות הגרעינית של איראן, כפי שהוצגה אמש על ידי ראש הממשלה

"זה מוכיח מעבר לכל ספק שכל יסוד ההסכם הוא רמייה ושקר", הוא אמר בראיון לכאן רשת ב' והוסיף כי "כעת יש לנו מסמים שמוכיחים מעבר לכל ספק: המטרה האיראנית היתה להגיע לפצצה גרעינית. גם ארה"ב הגיבה שיש הרבה מידע משמעותי וחדש באותה מצגת שהגיע למדינת ישראל".

בנט לא התרשם מחוות דעתם של גורמים בכירים שהיו מעורים בנושא זה בעבר, שטענו כי אין במידע שהוצג דבר חדש או הוכחה לכך שאיראן הפרה את הסכם הגרעין, "כל יסוד ההסכם אומר שאין להם מטרות צבאיות ושמעולם לא הייתה כוונה צבאית. זה כמו שתעשה חוזה על בית ותשכח להגיד שהבית לא שייך לך. אז אולי הם לא הפרו אבל יש משהו בבסיס של ההסכם שמבטל אותו. צריך לתקן אותו ואם לא אז לבטל. פיקוח על ההעשרה על כל החלק הצבאי - לעשות ביקורת על איזה בסיס זה לוקח חודשים, זו בדיחה". 

בנוגע לאפשרות לפתיחה במלחמה מול איראן על אדמת סוריה אמר יו"ר הבית היהודי כי הוא "לא חושב שמלחמה היא דבר בלתי נמנע. אם נמשיך באסטרטגיית ראש התמנון, כלומר בפגיעה בכל הזרועות שפוגעות בישראל, גם עזה, גם ביו"ש, גם סוריה - זה הכל איראן. אם נקנה לנו כמה חודשי שקט אבל בקצה נפגוש את איראן בגבולות שלנו. אנחנו לא נחזור על השגיאה הזו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן