בנט: "למורים מגיע יותר, אך שביתה היא חסרת אחריות"

שר החינוך תקף בישיבת סיעת הבית היהודי את ההשבתה המתוכננת בעקבות המחלוקת על ימי המחלה, "מוכנים להידברות, אך לא נאפשר מאבקים משיקולים אישיים". על ערוץ 20: "ממשלה שלא מצליחה למנוע את סגירת הערוץ, לא יודעת למשול, או שהיא לא לאומית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/12/17 16:21 ז בטבת התשעח

בנט: "למורים מגיע יותר, אך שביתה היא חסרת אחריות"
חברי הבית היהודי בישיבת הסיעה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס היום (ב') בישיבת סיעתו לשביתה המתוכננת במערכת החינוך ואמר כי למרות שלמורים מגיע יחס שונה הוא רואה בשביתה צעד חסר אחריות.

"אין מקצוע חשוב בישראל יותר ממורה", הוא אמר והדגיש כי "לַמורים בישראל מגיע יותר. לכן רק לפני שבועיים אנחנו העלינו את שכרו של מורה מתחיל ל-8,000 שקלים כבר בשנה הראשונה לעבודתו".

עם זאת, הוא התלונן על כך ש-"יותר מדי פעמים בשנה אנחנו מתעוררים לכותרות של שותפינו במערכת החינוך שמחליטים להשבית את הלימודים, ולהשאיר את התלמידים ואת ההורים בבית, ובעצם לפגוע בחינוך".

שר החינוך הבהיר כי הוא מוכן להידברות, "אך לא נקבל התנהלות חסרת אחריות. משרד החינוך לא יאפשר מצב בו מאבקים משיקולים אישיים ואחרים יכתיבו את שגרת הלימודים של תלמידי ישראל".

בנט ציין כי במשרדו בהחלט מוכנים לשקול שינוי בחישוב ימי המחלה של המורים, נושא שעליו התעורר איום השביתה הנוכחי, ואמר: "זה תחום שנקבע ולא השתנה מאז 1980 – אז אנחנו נשקול את זה, נדון ונשקול ברצינות ובכובד ראש, מתוך אותה מגמה: לתת למורים יותר. אבל לא תחת איומי שביתה. לא זו הדרך".

הפגנת עובדי ערוץ 20

האם בנט יצילח למנוע את פיטוריהם? הפגנת עובדי ערוץ 20צילום: אירית שגב

בהמשך אמר יו"ר הבית היהודי כי הוא שוחח עם ראש הממשלה, שלדבריו נענה לבקשתו לקדם את חוק ירושלים לקריאה שניה ושלישית, "החוק יעלה ויעבור, כי בשביל זה אנחנו כאן. חוק ירושלים שלנו אומר שהעברת שטח לְגורם מדיני זר תתאפשר אך ורק אם יהיה רוב של 80 חברי כנסת".

לדבריו, "אנחנו צריכים להפריד בין עיקר לתפל - ירושלים היא נצח, ונשקיע כל הניתן כדי לבסס את מעמדה בעולם. הבית היהודי פעל ויפעל תמיד לכונן חוקים לאומיים וערכיים שמחזקים את מחנה הימין ולא לחוקים שמחלישים אותו, או את אמון הציבור בו".

על חרב הסגירה שמרחפת מעל ערוץ 20, שעובדיו קיימו היום הפגנה בירושלים, אמר בנט כי "הערוץ אינו מבקש כסף, אלא רק להפסיק לחנוק אותו עם רגולציה מיותרת". לדבריו, "ממשלה לאומית שלא מצליחה למנוע את סגירת ערוץ 20 או שאינה יודעת למשול, או שהיא לא לאומית. נפעל בכל כוחנו להאיץ את הטיפול בעניין".

לסיום הוא ענה ליו"ר העבודה, אבי גבאי, שתקף את תפקוד הממשלה כשכינה אותה "ההנהלה הכושלת ביותר של ישראל אי פעם". השר בנט אמר כי הוא "רוצה לתקן אותו - אנחנו מנהיגים את אחת מממשלות ישראל המוצלחות ביותר אי פעם.  איפה שאתה לא מסתכל, אתה רואה צמיחה. בחינוך, בכלכלה, בתשתיות, בביטחון, בצד המדיני. בכל מדד שתבחרו".

לשיטתו, "לדעת גבאי רק אם ויתרת, ניהלת. לא ויתרת על שטחים - לא ניהלת.  החזרת מחבלים- ניהלת. לא חילקת את ירושלים- לא ניהלת. מינית שופטים שמרנים – לא ניהלת. לכן אנחנו נמשיך להנהיג את המדינה לטובת העם עם הצוות המצוין שיושב סביב השולחן הזה וסביב שולחן הממשלה".