בנט ימריא לפולין ויאמר: "לעם הפולני הייתה מעורבות ברצח יהודים בשואה"

בעקבות "החוק הפולני" שר החינוך יבקר השבוע בפולין וישוחח עם סגן ראש הממשלה המקומי וסטודנטים, להם יבהיר: "באתי לומר את האמת במקום בו התרחשה האמת והיא איננה תלויה בחוק זה או אחר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/18 10:23 כ בשבט התשעח

בנט ימריא לפולין ויאמר: "לעם הפולני הייתה מעורבות ברצח יהודים בשואה"
ימריא לפולין, צילום: מרק ישראל פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט ימריא השבוע לפולין, יפגוש את סגן ראש הממשלה המקומי וינאם בפני סטודנטים פולנים. זאת על רקע סערת החוק שאוסר כל אזכור של העם הפולני כאשם בפשעי הנאצים.

יו"ר הבית היהודי ישוחח במהלך ביקורו הרשמי בפולין עם יארוסלב גובין, סגן רוה"מ הפולני המשמש גם כשר המדע וההשכלה הגבוהה בארצו, ויביע את עמדת ישראל ומורת רוחה על החוק. 
 
בהמשך יבקר בנט באנדרטת "מרד ורשה" אשר מנציחה את התקוממות המחתרת הפולנית נגד הצבא הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה, וכן באנדרטת "הסבל היהודי",לזכר מרד גטו ורשה),אשר מוצבת במרכז הגטו היהודי העתיק בעיר ורשה.

שר החינוך ייפגש, במסגרת הביקור שיחל ביום רביעי, גם עם ניצולי שואה וחסידי אומות עולם המתגוררים בפולין ויחתום את ביקורו במפגש עם סגן ראש ממשלת פולין, יו"ר הפרלמנט הפולני וחברי פרלמנט שונים.

השר התייחס למטרת נסיעתו ואמר כי הוא "נחוש לומר בבירור את שההיסטוריה כבר הוכיחה - לעם הפולני הייתה מעורבות מוכחת ברצח יהודים בשואה. באתי לומר את האמת במקום בו התרחשה האמת והיא איננה תלויה בחוק זה או אחר".

עוד אמר בנט כי הוא "מאמין שיש לפתור את המחלוקת עם הממשל הפולני בשיח והידברות על פני חילופי אמירות בתקשורת, על כן אסע להיפגש עם סטודנטים צעירים בפולין ועם הנהגת המדינה. המסר חד וברור: העבר אינו ניתן לשכתוב, את העתיד נכתוב יחד".

בשבוע שעבר אושר "החוק הפולני" בפרלמנט ובסנאט המקומי ולפיו מי שיקשור ויאשים את פולין בפשעי השואה מסכן את עצמו במאסר בן שלוש שנים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן