בנט: אם חוק הלאום לא יעבור לא תהיה קואליציה

לקראת בחירות? יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מאיים בפירוק הקואליציה אם חוק הלאום לא יעבור. לדבריו, "אם חוק הלאום לא יעבור אין לנו קואליציה. הכל יתפרק"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/11/14 10:38 כד בחשון התשעה

בנט: אם חוק הלאום לא יעבור לא תהיה קואליציה
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

האם אלו ימיה האחרונים של הקואליציה? יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט משגר איום ברור לחברי הקואליציה בו הוא אומר "אם 'חוק הלאום' לא יעבור אין לנו קואליציה. הכל יתפרק".

לדבריו, "כשנכנסנו לממשלה חתמנו שמעבירים את 'חוק הלאום'. בלי שנקבע את המעמד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יבואו עוד כמה שנים לבג"צ ויבקשו להכיל את חוק השבות גם על מי שאינו יהודי, בג"צ יקבל את זה כי מעולם לא קבענו בחוק אחרת".

כזכור, אתמול דחתה שרת המשפטים את ההצבעה על חוק הלאום בוועדת השרים לחקיקה. החוק, שאמור היה לעבור אתמול מבקש להגדיר את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולהכפיף את אופייה הדמוקרטי לזהותה היהודית. החוק קובע כי דיני המשפט העברי ישמשו השראה לחקיקה ולבית המשפט, השפה העברית תהיה שפת הלאום הרשמית היחידה והערבית תוגדר רק כשפה במעמד מיוחד ותעודד את הבניה היהודית בישראל.

בעקבות המהלך הגיבו בבית היהודי בחריפות ואמרו “ציפי לבני עשתה היום תרגיל מסריח ושברה את הכלים. אפשר לשבור בחזרה את הכלים עליה". בבית היהודי מאשימים כי ציפי לבני, שדחתה את ההצבעה, כיו"ר ועדת השרים לחקיקה, עשתה זאת כתרגיל עם השר יעקב פרי, כך שהוא מבקש לדחות את הצעת החוק והיא מאשרת את הדחייה

על רקע המשבר, נטען כי נתניהו מנסה להקים ממשלה חלופית עם החרדים. אתמול, פנה חבר הכנסת יוני שטבון ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וקרא לו לחזור בו מהתנגדותו לצירוף החרדים לממשלה. "לא ייתכן שידיך ישפכו את דמו של המחנה הלאומי", קרא שטבון לליברמן, "החרדים, לא יש עתיד, היוו תמיד חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי. הקמת ממשלת המחנה הלאומי בלעדיהם היא אם כל חטאת. עלינו לתקן את הטעות ההיסטורית ויפה שעה אחת קודם".

"הכדור בידיים שלך", אמר שטבון לליברמן, "גלה אחריות ושמור על המחנה הלאומי. בהתעקשותך, אתה עלול לדחוק להקמתה של ממשלת שמאל. ההיסטוריה לא תסלח לך".

יחימוביץ: אם הקואליציה תתפרק בנט יכול להיות ראש ממשלה

הבוקר (ד') התראיינה חברת הכנסת שלי יחימוביץ הבוקרבגלי צה"ל וטענה כי "הניסיונות להקים ממשלה חלופית לנתניהו אינם תרגיל מסריח. "אין פסול בלהעביר את ראש הממשלה מתפקידו ולייצר קואליציה חלופית אלא שאין לזה סיכוי, זהו תסריט על גבול הדמיוני. אני רואה סיכוי קלוש שאיווט ליברמן ישב עם זהבה גלאון .פוליטיקה מייצגת השקפת עולם דרך ואמונה. כל עוד ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו זאת תהיה ממשלת ימין מדינית וחברתית. לכן יש חובה פוליטית לנסות ולהביא קץ לממשלת נתניהו, ולצורך העניין זה שיא הלגיטימיות הפוליטית לבדוק הרכבים אחרים של הממשלה”.

"מצד אחד אני אופוזיציונרית מטבעי אני רוצה לעשות הכל כדי להביא לסיום ממשלת נתניהו ולקרוא לבחירות. מצד שני אני לא יכולה להתכתב עם תסריט דמיוני - ויש בי חשש שבחירות יביאו לממשלת ימין עוד יותר מבוצרת, ואפילו להמשך כהונתו של נתניהו, ואולי אפילו - וזה תסריט שאני ממש לא מחבבת שנפתלי בנט יהיה ראש ממשלה. לכן אני נמנעת מלהשמיע את קריאות הקרב האוטומטיות ולהסתכל על המצב נכוחה”, אמרה יחימוביץ.

"יש חולשה במפלגת העבודה מבחינת סקרים וגם אצל יאיר לפיד. שיתוף פעולה בין יאיר לפיד לבין מפלגת העבודה צריך להגיע רק לאחר בחירות, יש הבדלים תהומיים בינינו, ואני לא משוכנעת שהשלם גדול מסכום חלקיו. יותר נכון שכמה מפלגות מרכזיות יתמודדו על קולם של אזרחי ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן