בנט: "אין צורך בחוק בנושא הריבונות, אלא אומץ לב"

יו"ר הבית היהודי התייחס בישיבת סיעתו לעובדה שרק לאחר הירצחו של הרב שבח החלו בממשלה לדבר על הסדרת חוות גלעד, "לא צריך לחכות שיירצח יהודי כדי לבנות ישוב, אם כי בתולדות הציונות בנו לא מעט ישובים בעקבות רצח יהודים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/01/18 15:42 כח בטבת התשעח

בנט: "אין צורך בחוק בנושא הריבונות, אלא אומץ לב"
הגיע זמן הריבונות. בנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס היום (שני) בישיבת סיעתו לנושא הסדרת חוות גלעד והחלת הריבונות וקישר את דבריו לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

"אבו מאזן, יחד עם רעיון המדינה הפלסטינית, הולכים וחולפים מן העולם", הוא אמר והוסיף כי "ההתנהלות שלו מעידה כי איבד את כוחו וחיבורו למציאות. חשוב להיערך לעידן שאחריו".

עוד הוא אמר ש"תם עידן המדינה הפלסטינית ומתחיל עידן הריבונות. לפני יותר מ-6 שנים הנחנו על השולחן הציבורי את רעיון הריבונות, אז הייתי בעיצומו של המשא ומתן עם הפלסטינים וזה לא היה נראה מציאותי אבל מאז המציאות השתנתה".

בנט ציין כי להחלת הריבונות יש בדרך זו או אחרת הסכמה רחבה, "גם ידידי השר משה כחולון תומך בהחלת הריבונות על גושי ההתיישבות הגיע הזמן להוציא את הרעיון הזה מהכוח אל הפועל".

הרב רזיאל הי

"בתולדות הציונות בנו הרבה ישובים בעקבות רצח יהודים". בנט על הרב שבח הי"דצילום: באדיבות המשפחה

שר החינוך התייחס פיגוע הרצחני, שמהלכו נרצח בשבוע שעבר הרב רזיאל שבח הי"ד בחוות גלעד, "צוואתו של הרב רזיאל היא מעשיו, בניין הארץ אהבת האדם ומסירות הנפש".

בהמשך הוא הקריא את דבריה של אלמנתו של רזיאל, יעל שבח, על הצורך בהתערבות הממשלה בהסדרת חוות גלעד. "אין שום מניעה משפטית להסדיר את הישוב", הוא הדגיש ואמר כי "מדובר בהחלטה פוליטית בלבד. אנחנו מצפים מראש הממשלה להביא את נושא הסדרת הישוב חוות גלעד כבר בישיבת הממשלה הקרובה. הסדרת חוות גלעד וההתיישבות כולה היא צדק של אמת".

כבנט נשאל מה החוקים והיעדים של הבית היהודי עד תום הקדנציה הוא שב והדגיש את נושא הריבונות, "לא צריך חוק בנושא הריבונות כי זה מתבסס על החלטת ממשה לכן צריך אומץ לב. אנחנו מצפים לריבונות והרחבת הבניה".

על השאלה מדוע החלו בממשלה לעסוק בהסדרת חוות גלעד רק בעקבות הרצח ענה השר במשל, "זה כמו אסיר שמתרגל שיש לו קיר חוסם וגם כמסירים לו את הסורגים הוא עדיין רגיל למחסום הקודם. העידן השתנה. זה לא רק טראמפ, זו המציאות כולה. תפקידנו להביא את המציאות הישראלית מקיבעון מחשבתי קדימה".

יו"ר הבית היהודי הודה כי לא היה צריך לחכות עד שיתבצע פיגוע במקום אך אמר כי הדבר לא חריג בנוף ההיסטוריה הציונית, "לא צריך לחכות שיירצח יהודי כדי לבנות ישוב, אם כי בתולדות הציונות בנו לא מעט ישובים בעקבות רצח יהודים כמו קרית שמונה אבל צריך לבנות גם כשאין טרור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן