בנט: אין כניסה לשוברים שתיקה

שר החינוך, בנט, אוסר על כניסת ארגון שוברים שתיקה לבתי ספר: "מי שתקף אותי על כך שהוצאתי את שוברים שתיקה מבתי הספר מבין היום שאין מקומם בחינוך הדור הבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/17 09:07 כח בחשון התשעח

בנט: אין כניסה לשוברים שתיקה
השר נפתלי בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

שר החינוך מרענן את הנהלים ומודיע כי תלמידים לא יורשו להיפגש עם נציגי שוברים שתיקה, על אף רצון ההורים. כך פורסם  בישראל היום.

 הורים בבית ספר תיכון בעמק ישראל ביקשו לאפשר לתלמידי י"ב להפגש עם נציגי ארגון שוברים שתיקה במסגרת סמינר נרטיבים שחוקר את הסכסוך היהודי-ערבי. התלמידים כבר נפגשו במהלך הסמינר עם יהודי חברון, קציני משטרה, ח"כים ואנשי שמאל. אך לבקשה להפגש עם ארגון השמאל הקיצוני, הודיעה להורים המפקחת כי המשרד אוסר את כניסתו של ארגון שוברים שתיקה אל מוסדות החינוך. 

האיסור גרר זעם מצד הוריהם, ששיגרו בתגובה מכתב חריף למפקח במחוז צפון. "למיטב ידיעתנו, ארגון שוברים שתיקה לא הוצא מחוץ לחוק", ציינו ההורים, "אנחנו תמהים ומתרעמים על עצם ההחלטה המקוממת וגם על הדרך שבה התקבלה. תפקידו של משרד החינוך לעודד למידה וחקר ולא להפעיל צנזורה". 

כבר לפני שנה הודיע בנט כי יוחקק חוק  שיאסור על גופים שפועלים נגד צה"ל להיכנס לבתי ספר. אתמול (ה)  אתמול הודיעה פרקליטות המדינה כי עדותו של דובר הארגון סגן (מיל') דין יששכרוף, שלפיה הוא הכה פלשתיני חף מפשע במהלך פעילות מבצעית בחברון - לא התרחשה. בעקבות זאת רענן שר החינוך נפתלי בנט את הנהלים ואסר כליל את כניסתם של שוברים שתיקה אל בתי הספר בישראל, כפי שכבר הצהיר בעבר.

"מי שמוציא את דיבת חיילי צה"ל בעולם לא ייכנס לשערי בתי הספר", הבהיר שר החינוך, "זו ההחלטה והיא בתוקף. מי שתקף אותי על כך שהוצאתי את שוברים שתיקה מבתי הספר מבין היום שאין מקומם בחינוך הדור הבא". חברת סיעתו, שרת המשפטים איילת שקד הצטרפת לדברים: "‏מסתבר שדובר שוברים שתיקה הוא שקרן שמכפיש את מדינת ישראל בעולם. כל הכבוד לחבריו לפלוגה שלא נשארו אדישים ולא היו מוכנים להבליג על השקרים שלו. טוב שיצאה האמת לאור על הארגון הזה שעושה קופה על חשבון לוחמי צה"ל ואזרחי ישראל".