בנו של הרב עמאר: "כבן של הרב, אני פגוע פעמיים"

אליהו עמאר התייחס לדברים הקשים שהטיח השר דרעי באביו בשיחה סגורה, "קיבלתי הרבה מאוד טלפונים מאנשים שהלב שלהם שותת דם, שלא יכולים לשמוע את הדברים. איך מסבירים לבחורי ישיבה את המילים הללו?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/11/17 12:55 יח בחשון התשעח

בנו של הרב עמאר: "כבן של הרב, אני פגוע פעמיים"
הרב שלמה עמאר, צילום: Hadas Parush/Flash90

בנו של הרב שלמה עמאר הגיב היום (שלישי) לדברי הזלזול של יו"ר ש"ס אריה דרעי על אביו שטען כי הוא מחפש את השליטה במפלגה.

"התחושות קשות. ההקלטות האלה לא מוסיפות כבוד לאף אחד", אמר אליהו עמאר בראיון לרדיו 'קול ברמה' והוסיף כי "כבן של הרב, אני פגוע פעמיים. איך מסבירים לבחורי ישיבה את המילים הללו?".

בהמשך הוא הבהיר כי הרב הראשי לשעבר לא מתכוון להגיב על הדברים, "דווקא מהמקום הזה אני רוצה להמשיך בדרכו של אבי ולא להיגרר למחלוקות, יש לנו הוראה לשתוק וזה מה שנעשה. יש לנו אחראיות ציבורית, לא נפלג את הציבור. עם הקושי נמשיך לנשוך שפתיים. הכי קל להגיב וליפול למחלוקות, אבל זו לא דרכו של אבא".

לדבריו הוא קיבל "הרבה מאוד טלפונים מאנשים שהלב שלהם שותת דם, שלא יכולים לשמוע את הדברים. הכאב - הוא כאב והפגיעה - היא פגיעה, בפרט אצלי, אני גם בן, 45 שנה שלא הכרתי את אבא כי הוא היה עסוק בצרכי ציבור, כל כולו קודש קודשים... הקדושה והדרגה של הרב גבוהות מעל כל זה, אבל השאלה איך מסבירים לבחורי ישיבה ולרבנים את ההתבטאויות האלו".

אריה דרעי

אריה דרעיצילום: Yonatan Sindel/Flash90

כזכור אמש פורסמה ב"החדשות" הקלטת שיחה שניהל השר דרעי עם יעקב כהן, בנו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב שלום כהן. "משעמם לו כל היום, הוא חייב לשלוט. הוא צריך את הכוח – מה שאביך בורח ממנו, הוא הפוך – חייב כל היום להיות בכותרות ולהיות מעורב בכל דבר. תסתכל פעם מי מסביבו, תשים לב. תראה לי תלמיד חכם אמיתי אחד שהוא קשור אליו באמת בגלל תורתו וחסידותו. זה לא אדם שיש לו תלמידים, זה לא אדם שיש לו חסידים".

בהמשך הוא האשים את הרב עמאר ואמר: "אם תיתן להם אצבע הכי קטנה, הם ייקחו לך את כל היד. הם הרבה יותר מתוחכמים, אין להם מחסומים ושום גבולות בעולם. הוא ישקר אותך מפה ועד להודעה חדשה – הוא אלוף העולם, זה המקצוע שלו והוא מצליח לסובב את כולם".