בן דהן לאריאל: "שב עם בנט". יו"ר האיחוד הלאומי: "מוכן עכשיו"

כנס השקת מצע דת ומדינה של האיחוד הלאומי לווה בלא מעט אמירות פוליטיות שהתייחסו לפילוג בין המפלגה לבית היהודי. סמוטריץ': "את המשבר המלאכותי שיש בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, השר בנט פותר בעשר דקות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/03/18 07:17 כ באדר התשעח

בן דהן לאריאל: "שב עם בנט". יו"ר האיחוד הלאומי: "מוכן עכשיו"
אחדות לערב אחד.סטרוק, סמוטריץ, אריאל , סופר ובן דהן, צילום: הלל מאיר

את ועידת האיחוד הלאומי, שהתקיימה אמש (שלישי) בירושלים, פקדו לא מעט מחברי המפד"ל לשעבר והבית היהודי הנוכחי, שמעבר לנאומים על חשיבות העיסוק בנושאי דת דיברו לא מעט גם בעניינים פוליטיים מגזריים.

מלבד חברי האיחוד הלאומי. נכחו באירוע גם יו"ר הבית היהודי והשר לשעבר זבולון אורלב וחברי מפלגתו של בנט, חברי הכנסת מוטי יוגב וניסן סלומינסקי  וסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שהתייחס למגעים בין שתי המפלגות.

"בשבועות האחרונים", הוא אמר, התחדשו ויתחדשו המגעים בין מפלגת הבית היהודי לבין מפלגת תקומה, על בסיס המתווה אותו הצעתי בעבר. אני חייב לציין שאני באופן אישי מרגיש מוזר לומר את המילים: 'מגעים בין המפלגות', שכן באמת אין הבדל בין המפלגות. לכן אנחנו חייבים להתאחד פעם אחת ולתמיד. השקפת עולמנו היא הראויה והנכונה להנהיג את עם ישראל".

קרא לאריאל להצטרף לפגישה עם בנט. בן דהן

קרא לאריאל להצטרף לפגישה עם בנט. בן דהןצילום: הלל מאיר

 בהמשך הוא פנה ליו"ר האיחוד הלאומי ואמר לו, "אני קורא מכאן לידידי הטוב השר אורי אריאל: בוא ונשב עם השר נפתלי בנט, שלושתנו, ונקדם את עניין האיחוד, ויחד נמשיך לפעול למען עם ישראל, תורתו וארצו". השר אריאל שישב בקהל השיב מיד: "מוכן להיפגש עם בנט הערב או מחר בבוקר"

בהמשך התייחס סגן שר הביטחון לוועידה הרעיונית קיימו בבית היהודי לפני כחצי שנה והתייחס לכוונת פתיחת השורות של השר בנט, "העיסוק בשאלות אלו בועידה הרעיונית של הבית היהודי, בא מתוך הבנה כי בפנינו הזדמנות גדולה ומחויבות, להמשיך ולחזק את הבסיס הערכי המשותף, המכיל את כלל הציונות הדתית, ובמקביל ליצור שפה שתדבר אל כלל הציבור. אלו אינם דברים שבאים אחד על חשבון השני. הרחבת השורות, לא באה במקום ערכים אלא על בסיסם.

"כפי שאתם יודעים, בקדנציה הנוכחית בשל אילוצים קואליציוניים, נפרדנו מתיק הדתות לטובת מפלגת ש"ס. עם זאת, ודאי ש נושא שירותי הדת ויחסי דת ומדינה, מהווים חלק מליבת העיסוק היומיומי, הן של המפלגה באופן כללי והן שלי באופן אישי".

בן דהן טען כי מתקיים קשר הדוק בין מפלגתו לרבני הציונות הדתית, "בהנחיית ראש המפלגה, השר נפתלי בנט, אני נפגש פעם בחודש עם פורום 'זקני' רבני הציונות הדתית, בראשות הרב דרוקמן שליט"א. אין ולא היה שום מקרה בו קיבלתי הנחיה מהרבנים, שלא קוימה על ידי הסיעה. אין לכך אח ורע בשום תקופה אחרת של מפלגת המפד"ל על גלגוליה השונים".

קורא לבנט להתערב. סמוטריץ

קורא לבנט להתערב. סמוטריץצילום: הלל מאיר

ח"כ בצלאל סמוטריץ השווה בין המשבר הקואליציוני למצב בין שתי המפלגות הסרוגות ושלח מסר לשר בנט, "אמר בצדק רב השר בנט שמשבר הגיוס הוא 'פייק משבר' ואם ראש הממשלה רוצה ב-10 דקות הוא פותר את הבעיה. את המשבר המלאכותי שיש בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, השר בנט פותר בעשר דקות. הוא נושא באחריות ואין שום סיבה אמיתית שהיחד הזה שעובד כבר שתי קדנציות לא ימשיך קדימה - כמובן כמפלגה ציונית דתית מובהקת".

על השאלה האם פני הציונות להנהגה או לעיסוק פנים מגזרי, הוא אמר כי "הציונות הדתית נמצאת היום בצומת דרכים קריטית. השאלה איננה אם להגיע להנהגה או לראשות הממשלה אלא לבשורה שאנו חייבים לשאת לעם ישראל. הדרך היחידה היא לשמר את הציבוריות הדתית. מגזר זו לא מילה מגונה, אדרבה מגזר הוא כח. עלינו להשכיל לשמור על הציבור הזה כמגזר".