לוין: "אי השוויון בין תושבי יו"ש לשאר הארץ זועק לשמיים"

שר התיירות קרא "לתקן את האבסורד" של חוסר השוויון בחקיקה מדינת ישראל לבין יהודה ושמרון. בן דהן: "בשנה הקרובה נקדם עוד חוקים שיחולו ביו"ש, כמעט 70% מהם עוסקים בתכנון ובנייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/18 10:56 טז בטבת התשעח

לוין: "אי השוויון בין תושבי יו"ש לשאר הארץ זועק לשמיים"
הדיון בוועדת הכנסת בנושא יחסי הגומלין עם תושבי יו, צילום: יח"צ

"אי השוויון בין תושבי יהודה ושומרון ובין תושבי שאר הארץ זועק לשמיים", כך אמר היום (ד') שר התיירות יריב לוין בדיון בוועדת הכנסת בנושא יחסי הגומלין בין הכנסת ובין אזרחי ישראל תושבי יו"ש.

"עד שהמצב המתחייב של החלת ריבונותנו על כל חלקי ארץ ישראל יוסדר, אנו חייבים לתקן את האבסורד הזה. כשבצה״ל רוצים לפנות בית שחרג במטר יש כוחות ותקנים לבצע, אבל עשרות שנים לא מצליחים להעמיד כוח אדם דרוש למלא את החובה הבסיסית על פי דין להחיל חוקים על יהודה ושומרון", הוסיף.

במהלך הדיון, שעסק בין היתר בהשוואת החקיקה ביהודה ושומרון לזו של מדינת ישראל, אמר סגן שר הביטחון אלי בן דהן: "בשנה הקרובה נקדם עוד ועוד חוקים ונחיל אותם על יהודה ושומרון. גיבשנו חוקים שצריך להחיל על יהודה ושומרון, כמעט 70% מהחוקים עוסקים בתכנון ובנייה".

בהמשך חשף סגן השר כי בשנה האחרונה הוא מנהל משא ומתן מול משרד האוצר כדי להוסיף תקני כוח אדם למנהל האזרחי: "אני מנהל דו שיח מול משרד האוצר כדי להוסיף תקנים למנהל האזרחי, כדי שיוכלו לדאוג להתיישבות היהודית שגדלה פי חמישה מאז הסכמי אוסלו, וביחס הפוך לכך, כמות כוח האדם ירדה לפחות מחצי".

לדבריו, "ארגוני שמאל מתישים את המערכת בבג"צים, יועמ"ש איו"ש נאלץ להתמודד עם מעל 500 בג"צים של הערבים ושל ארגוני שמאל קיצוני. לכן, היועמ"ש מתמודד עם מחסור בכוח אדם. זה בנוסף לתהליך השוואת חקיקה שמצריך כח אדם נוסף. כמו שמטילים חובות על תושבי יהודה ושומרון, כך תפקידנו לדאוג לכך שיינתנו להם גם זכויות".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה: "אנחנו לא ביהודה ושומרון כדי להיעלם יום אחד. אנחנו כאן כבר 50 שנה ונהיה כאן גם עוד 5,000 שנה. המדיניות שלנו ברורה: התיישבות בכל ארץ ישראל ונורמליזיציה של החיים גם ביהודה ושומרון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן