במהלך השבת: מהומות ביפו לאחר שצעיר ערבי נהרג במרדף משטרתי

עשרות ערבים התפרעו גם בזמן הלוויית הצעיר שנהרג לאחר שתקף את אחד השוטרים ונמלט. השוטר שירה שיחזר את המקרה ואמר כי "בלית ברירה, שלפתי אקדח, קראתי לעבר החשודים לעצור, ולבסוף יריתי מספר יריות לכיוון הגלגל האחורי של הקטנוע עליו עלה החשוד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/07/17 10:13 ז באב התשעז

במהלך השבת: מהומות ביפו לאחר שצעיר ערבי נהרג במרדף משטרתי
ארכיון. שוטרים מפזרים הפגנה, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

מאות בני מגזר הערבי, השתתפו אמש (מוצאי שבת) ביפו בהלוויתו של הערבי שנהרג לאחר מרדף משטרתי יממה קודם לכן. במהלך ההלוויה חסמו המשתתפים את הכבישים ואף היכו את כתב חדשות 2 גלעד שלמור שנזקק לטיפול רפואי.

בשבת לפנות בוקר הוזעק כוח משטרה לרחוב יפת ביפו, בעקבות דיווח על ירי במקום. לאחר הגיעם לזירה הבחינו השוטרים במספר אנשים רכובים על קטנועים שמנסים להימלט מהמקום. הם פצחו אחריהם במרדף שבסיומו נורה אחד הצעירים נפצע ומאוחר יותר נפטר.

בערוץ 10 פרסמו אמש את גרסתו של השוטר היורה שאמר: "קיבלנו דיווח על אירוע ירי ברחוב יפת והכוחות שהגיעו למקום סגרו את הזירה והחלו בסריקות. לפתע הגיחו שלושה קטנועים כבדים מאחת הסמטאות והאיצו לכיוון השוטרים".

לדבריו, "אחד החשודים עקף אותי וירד למסלול הנגדי. הוא איבד שליטה על הקטנוע ונפל. החל מרדף רגלי לכיוון סמטה צדדית. החשוד שקודם לכן נמלט ניסה שוב לעלות על הקטנוע ממנו נפל, אך כשראה אותי הוא נמלט חזרה לעבר חבריו שהמתינו לו".

בהמשך הוא תיאר כיצד ניסה לעצור את החשוד באמצעות טייזר, אך הצעיר הערבי הצליח להשתחרר לאחר שחבט בו עם קסדתו, "החשוד נפל וניסיתי לאזוק אותו, אך הוא קם, העיף אותי וחבט בי עם הקסדה למרכז המצח - ונמלט. בשלב זה, בלית ברירה, שלפתי אקדח, קראתי לעבר החשודים לעצור, ולבסוף יריתי מספר יריות לכיוון הגלגל האחורי של הקטנוע עליו עלה החשוד. לא הבחנתי בפגיעות - והשלושה נמלטו משם במהירות. רק כעשר דקות לאחר מכן דווח בקשר על פצועי ירי".

בעקבות האירוע הפגינו במהלך השבת עשרות ערבים שיידו אבנים, וניפצו שמשות של ניידת משטרה ובתי עסק ברחבי העיר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן