"במדינה יהודית אין כל פגם בחוק המעדיף את המתיישבים היהודיים"

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי תקף את עמדת מנדלבליט שהתנגד לחוק ההסדרה וטען כי הוא מפלה את האוכלוסיה הפלסטינית, "החוק אינו מפלה והוא חוקתי על פי החוק הנצחי". יוזמת החוק ח"כ מועלם: "אם החוק יבוטל בבג"ץ נחוקק את פסקת ההתגברות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/11/17 17:52 ד בכסלו התשעח

"במדינה יהודית אין כל פגם בחוק המעדיף את המתיישבים היהודיים"
חברי הבית היהודי בישיבת הסיעה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בבית היהודי זעמו על חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהביע בפני בג"ץ את התנגדותו לחוק ההסדרה וטען כי "הוא אינו חוקתי ודינו להתבטל".

יוזמת החוק, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, התייחסה לעמדתו של מנדלבליט ואמרה כי "חוק ההסדרה נוגע בדרכי פתרון בסוגיית ליבה של ההתיישבות ביהודה ושומרון. אני מצרה על בחירתו של היועץ המשפטי לממשלה להתנגד לחוק שעבר בוועדת השרים ובכנסת תוך השקעת שעות רבות של דיונים".

לדבריה, "במידה והחוק יבוטל בבג"ץ לא יהיה מנוס ונקדם את חוק יסוד החקיקה ונחוקק את פסקת ההתגברות. יש לבלום את האבסורד בו הבג"ץ הפך לכלי שרת עבור הפלסטינים ועוזריהם בארגוני שמאל קיצוני".

היועמ"ש מנדלבליט, היום

היועמ"ש מנדלבליט, היוםצילום: רועי עלימה, פלאש 90

ח"כ מוטי יוגב הגיב לדברי היועמ"ש ואמר כי "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, מדינתו של עם ישראל, בשל כך אין כל פגם בחוק המעדיף את המתיישבים היהודיים, מה גם שהפלשתינאים בונים באופן לא חוקי מעשה שבכל יום. רבים מהפלשתינאים קיבלו את הקרקע באופן מפוקפק ממלך ירדן רק בשנת 1965 ועוד טענות מפופקות".

 לדבריו, "ארץ ישראל שייכת לעם ישראל לא בזכות הצהרת בלפור או הכרה כזו או אחרת, אלא מכוח הבטחת ה' לאברהם אבינו ולעם ישראל מזה למעלה מ 3500 שנים. מכוח ההבטחה הזו, הכירו אומות העולם בזכותו של עם ישראל בארץ ישראל".

 עוד הוא אמר כי "אלפי בתים בלתי חוקיים פלסטינים מולבנים כל העת  ולא נהרסים בכוונת מכוון, גם כאשר נבנו על קרקע פרטית יהודית. חוק ההסדרה בא להציל בתים שנבנו בקרקע טרשית בתום לב, תוך מתן פיצוי נדיב לבעלי הקרקע במידה ויוכיחו עליה בעלות".

לסיום הדגיש ח"כ יוגב כי "החוק אינו מפלה והוא חוקתי על פי החוק הנצחי, המקשר את עם ישראל לארצו. נעשה כל שביכולתנו לקיים את החוק על מנת להציל אלפי בתים ביהודה ושומרון. נמשיך לבנות ולהבנות בכל מלוא רוחב ארצנו".

במטה המאבק למען נתיב האבות, שחוק ההסדרה בכל מקרה לא חל עליהם, אמרו כי "היועמ״ש התנגד לחוק ההסדרה משום שטען שיש פתרונות אחרים , אנחנו מחכים לפתרונות אחרים להסדרת שכונת נתיב האבות ועיכוב ההריסה של הבתים".