בלעדי: רב שפורסם כאילו הוא מתיר עליה להר הבית מאיים לתבוע דיבה

הרב זלמן קורן שנחשב לאחד מגדולי החוקרים בעניין גבולות הר-הבית, טוען שבעצומת רבנים בכירים שתמכו בעליה להר אוזכר ספר שכתב, "בהקדמה כתבתי במפורש שדעתי היא כדעת כל חכמי ישראל שאסרו את הכניסה להר הבית. אני רואה בפרסום זה הוצאת דיבה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/12/17 09:26 יג בכסלו התשעח

בלעדי: רב שפורסם כאילו הוא מתיר עליה להר הבית מאיים לתבוע דיבה
עולים להר הבית, צילום: SLiman Khader/FLASH90

לפני כארבעה חודשים פורסמה עצומת רבנים שקראה לציבור לעלות להר הבית תוך הקפדה על הכללים ההלכתיים שנכתבו בספר 'חצרות בית ה'. מסמך שהגיע לידי 'כיפה' הראה שכותב הספר, הרב זלמן קורן, לא אהב את שרבוב ספרו למכתב ודרש התנצלות והבהרה ולא, יגיש נגד מפיצי הכרזה תביעת דיבה.

בחודש יולי האחרון הוציאו עשרות רבנים בציונות הדתית גילוי דעת שקרא ליהודים לעלות להר הבית עם הסתייגויות שונות, כמו ההקפדה לעמוד בדרישות ההלכה

הרבנים, ביניהם הרב חיים דרוקמן, הרב נחום רבינוביץ', הרב דוב ליאור, הרב אליעזר ולדמן, הרב אליקים לבנון, הרב אליהו רחמים זייני, הרב אבי גיסר ועוד, ניסו ליצור מעין תו תקן הלכתי לעולים להר הבית וביקשו מהעולים "ללכת בשביל הקבוע והמקובל ובשמירה על מרחק מהמדרגות המובילות לרמה שבמרכז ההר מדרום, מצפון וממערב. במזרח אין לסטות מהשביל הצמוד לכותל ההר – כמבואר בספר 'חצרות בית ה''.

הכרוז שהקפיץ את הרב קורן. צילום מסך

הרב קורן, שנחשב לאחד מגדולי המודדים והחוקרים בעניין גבולות הר-הבית, פנה לפני כחודשיים בנידון לעו"ד אלדד רבינוביץ' וביקש ממנו שיסייע לו מבחינה משפטית, "בימים אלו הובא לידיעתי כרוז שפרסמו רבנים שונים בחודש מנחם אב...ואשר בו נואלו לכתוב הנחיות הנוגעות לעליה להר הבית, בניגוד לדעת כל גדולי ישראל...מנוסח הכרוז שלהם עולה כאילו כביכול בספרי 'חצרות בית ה'' אני מתיר ח"ו את העליה להר הבית בזמן הזה, ואף נותן שם הנחיות למסלולים שבהם העולים צריכים ללכת".

לדבריו, "אמת היא שבספרי 'חצרות בית ה'' עסקתי בשאלת זיהוי גבולות העזרה והחיל, אבל בהקדמה כתבתי במפורש שדעתי היא כדעת כל חכמי ישראל שאסרו את הכניסה להר הבית, וכי התועלת המעשית של ספרי היא רק בנוגע לאנשי ביטחון".

דורש התנצלות והבהרה. הרב קורן

דורש התנצלות והבהרה. הרב קורןצילום: ללא קרדיט

עוד כתב הרב קורן כי הוא "רואה בפרסום זה הוצאת דיבה, ואשר על כן אני מבקש ממך לבדוק את האפשרות לנקוט באמצעים משפטיים מתאימים, (תחילה בבית דין רבני, ובהתאם לצורך וברשותם גם לפעול באמצעות ערכאות), כדי לעצור מיידית את המשך פרסומו של הכרוז השקרי, וגם להביא לכך שחותמי הכרוז ומפרסמיו יפרסמו בפומבי התנצלות".

עו"ד רבינוביץ' אכן פנה לאגודת 'אל הר המור', שהפיצה את העצומה, ודרש ממנה לאור מכתבו של הרב קורן לפרסם "בהקדם רב התנצלות והבהרה באופן נרחב ובולט, אשר יופץ לפחות כפי שהופץ הפרסום הפוגעני". בנוסף לכך הוא הורה להם להפסיק "להשתמש בכל פרסום מטעה הכולל את שם ספרו של מרשי". לסיום הוא כתב כי "במידה ולא תענו לדרישתי באופן מידי, הרי שמרשי ישקול לנקוט כנגדכם צעדים ע"פ דין".