בליכוד מבינים שהחוק הצרפתי חסר סיכוי ומקדמים את חוק החסינות

ח"כ ביטן קיבל את אור ירוק משרת המשפטים להתקדם עם הצעת החוק שתקשה על היועמ"ש להסיר את חסינותו של נבחר ציבור. עם זאת, סעיף אחד מרכזי עדיין לא קיבול את אישורה של שקד

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/11/17 10:29 טז בחשון התשעח

בליכוד מבינים שהחוק הצרפתי חסר סיכוי ומקדמים את חוק החסינות
מגן על הבוס? ביטן ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

החוק הצרפתי ירד ככל הנראה מסדר היום אך בליכוד לא מוותרים ומגבשים הצעת חוק אחרת שאמורה לדעתם לייצב את השילטון גם בימי חשדות נגד נבחרי ציבור.

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן הבין, כך פורסם הבוקר (א') ב'ידיעות אחרונות', כי "החוק הצרפתי" לא יזכה לתמיכת כל הקואליציה לכן הוא שוקד על הצעת חוק החסינות.

מדובר בהצעה שמבקשת להקשות על הסרת חסינותו של נבחר ציבור נגדו עומדות חשדות פליליים. נכון להיום נדרש חבר כנסת שנחשד בפלילים לפנות לוועדת הכנסת ולשכנע את חבריה לספק לו חסינות. בהצעת החוק של ביטן הליך השכנוע עובר לפתחו של היועמ"ש שיידרש להסביר לוועדה מדוע יש להסיר את החסינות של נבחר ציבור שנגדו נפתחה חקירה.

לפי הדיווח שרת המשפטים איילת שקד נתנה את הסכמתה לקידום ההצעה, אך היא עדיין לא נתנה את דעתה על סעיפים נוספים בהצעה שעשויים לטרפד אותה. ח"כ ביטן ביקש לעגן בחוקכי כדי להסיר את חסינוות של חבר כנסת יידרש רוב מוחס בוועדה של לפחות שני שליש מחבריה.

יש לציין כי אחת הסיבות שבבית היהודי התנגדו ל"חוק הצרפתי" הייתה העובדה שמדובר בשינוי של חוק יסוד, דבר הנוגד את ההסכמים הקואליציונים. יו"ר הקואליציה התייחס לכך בדברים שאמר ל"ידיעות אחרונות" לפיהם הוא "מגבש את החלופה הזאת שהיא טובה ומידתית. שלא כמו החוק הצרפתי, החוק הזה הוא לא שינוי של חוק יסוד ולכן הוא בטח יהיה מוסכם על השותפות הקואליציוניות שלנו".