בכיר ברבנות הראשית ומסייע לצהר?

רבה של "תנובה" הרב זאב וייטמן הודה, בתכתובת שיוחסה לו, כי הוא מסייע בהקמת מערך הכשרות החדש שמהווה אלטרנטיבה לרבנות הראשית, "עושה זאת באופן בלתי רשמי ומאחרי הקלעים כדי לעזור לכשרות מבלי לפגוע ביחסיי עם הרבנות הראשית שלצערי נכון לרגע זה לא תומכת במיזם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/18 13:27 ב באייר התשעח

בכיר ברבנות הראשית ומסייע לצהר?
תעודות הכשרות של צהר, צילום: יוסי זליגר

אחד מבכירי העוסקים בתחום הכשרות, רב חברת "תנובה", הרב זאב וייטמן המשתייך גם לרבנות הראשית, מסייע למיזם הכשרות החדש של ארגון 'צהר'. כך פורסם אמש (שני) באתר 'כיכר השבת'.

לפי הפרסום, הרב וייטמן, שהקים את מערכת כשרות מהדרין של "תנובה" ומשמש כיו"ר ועדת השמיטה מטעם הרבנות הראשית לישראל, מסייע לצהר בהפעלת מערך החדש שהקימו לאחרונה.

בכתבה הופיעו ציטוטים של הרב, שנכתבו לכאורה בהתכתבות שקיים בנושא, "אני מסייע לצהר לדאוג לכך שהכשרות שהם נותנים תהיה טובה".  לדבריו, "נכון לרגע זה אני עדיין לא יכול לחתום על כך שהכול מתנהל לשביעות רצוני אך הם בהחלט שואלים ומתייעצים איתי ומקבלים את עמדותיי. מקווה שאחרי פסח אמצא זמן לבחון את הדברים יותר ביסודיות כדי להגיע למצב בו אוכל לומר שהמקומות המפוקחים על ידם אכן ברמה טובה".

עוד הוא כתב כי הוא "עושה זאת באופן בלתי רשמי ומאחרי הקלעים כדי לעזור לכשרות מבלי לפגוע ביחסיי עם הרבנות הראשית שלצערי נכון לרגע זה לא תומכת במיזם. אם הרבנות תתמוך במיזם ויהיה שיתוף פעולה אוכל להיות חלק ממנו באופן רשמי".

בהמשך צוטט הרב וייטמן כאומר כי "זו יכולה להיות ברכה גדולה לעולם הכשרות ומקווה מאוד ופועל לשם כך שגם הרבנות תכיר בזה ותשתף פעולה עם המיזם ותכיר ביתרונותיו הרבים למען הכשרות בארץ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן