בית המשפט העליון קיצר את עונשו של המחבל בן ה-14

עונשו של המחבל הקטין שהשתתף בפיגוע הדקירה לפני כשנתיים בפסגת זאב, במהלכו נפצעו נער בן גילו וצעיר נוסף, קוצר בשנתיים וחצי וכעת הוא עומד על 9.5 שנות מאסר. השופטים: "אין להתעלם מגילו הצעיר ביותר של המערער ומתהליך השיקום שהוא שותף לו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/08/17 12:28 יח באב התשעז

בית המשפט העליון קיצר את עונשו של המחבל בן ה-14
המחבל נלקח מזירת הפיגוע, צילום: Muammar Awad/Flash90

שופטי בית המשפט החליטו היום (חמישי), לקצר את עונשו של המחבל הקטין שדקר באוקטובר 2015 שני אנשים, ביניהם אחד הן גילו. עם זאת הם דחו את ערעורו על הכרעת הדין וקבעו כי כוונתו המקורית הייתה לרצוח.

השופטים אסתר חיות, ענת ברון ודוד מינץ, החליטו לקצר את עונשו של הקטין מ-12 שנות מאסר ל-9.5 בלבד. בהחלטתם הם כתבו כי "חומרה רבה ניבטת ממעשי המערער, עם זאת, אין להתעלם מכך שחלקו באירוע זה היה משני לעומת חלקו של ח' (בן דודו)".

בנוסף לכך הם כתבו כי "אין להתעלם מגילו הצעיר ביותר של המערער ומתהליך השיקום שהוא שותף לו ולחוות הדעת שהוגשו בעניינו".

בנושא הפיצוי הכספי, השופטים בחרו להשאיר את גובהו על כנו, כשלנער, שהיה בזמן הפיגוע בן 13, נקבע פיצוי בסך של 100 אלף שקלים ואילו לצעיר השני שנפצע 80 אלף.

כזכור לפני כשנתיים השתתף הקטין, אז בן 13 יחד עם בן דודו, בפיגוע דקירה שאירע במתחם הרכבת הקלה שבפסגת זאב. באירוע נפצעו שני אנשים, נער בן גילו של הנאשם וצעיר חרדי. בן הדוד נורה למוות על ידי שוטרים שהוזעקו למקום ולאחר שאבו מאזן טען שגם המחבל הקטין "חוסל", מיהר ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסם את תמונתו מבית החולים.

לפני כשלושה חודשים הרשיע בית המשפט את הנער בשני ניסיונות רצח, זאת למרות שעורכי דינו טענו כי הוא לא נטל חלק פעיל במעשה ומטרתו הייתה להפחיד בלבד. בפסיקה היום דחו השופטים בשנית טענה זו וקבעו כי כוונתו הייתה לרצוח את שני הישראלים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן