בית המשפט הורה לפרק עמותה שמממנת טרור

עמותת "לג׳נת אל עמל" הואשמה בגיוס כספים עבור "קק"ל הפלסטינית", שקשורה לארגון החזית העמית. בתנועת רגבים קראו בעקבות כך לפרק גם את הארגון שקיבל את הכספים. עו"ד יפעה סגל: "מברכים על ההחלטה ששמה סוף לימון טרור בחסות מערכת המשפט הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/18 11:53 יג בשבט התשעח

בית המשפט הורה לפרק עמותה שמממנת טרור
אנשי "איגוד הוועדות החקלאיות" , צילום: מתוך דף הפייסבוק של "איגוד הוועדות החקלאיות"

בסוף השבוע האחרון הורה בית משפט המחוזי בירושלים על פירוקה של עמותת "לג׳נת אל עמל", עמותה שמשתמשת בתעודת הרישום מרשם העמותות בישראל לצורך גיוס כספים מממשלות ומגורמים זרים לארגון "איגוד הוועדות החקלאיות", שקשור לארגון הטרור החזית העממית, ותומך בו.

הוראתו של השופט אלכסנדר רון ניתן בעקבות תחקיר שביצע הפורום המשפטי הבינלאומי (ILF) בשנים האחרונות, שהעלה ממצאים חמורים נגד העמותה. בעקבות הממצאים החמורים, פנתה מנכ״ל הפורום, עו״ד יפעה סגל, לשרת המשפטים, איילת שקד, אשר הצטרפה לפניה לרשם העמותות בדרישה להגיש עתירה לפירוק העמותה. לאחר כמה  דיונים בבית המשפט הוגש גם תצהיר של השב״כ בנושא, והפירוק נחתם סופית.

בפסק הדין עולה כי אכן קיימות ראיות כי "לג'נת אל-עמל" גייסה כספים למטרות מימון טרור. מלבד אישום חמור זה, העמותה לא פעלה לטובת מטרותיה המוצהרות שהן בין היתר "לקדם את המחקר והפיתוח בנושאים חקלאיים ולפעול למען רווחת האיכר", ולמעשה, בכך שגייסה כספים עבור פעילות טרוריסטית, פעלה בהפך הגמור ממטרותיה. עוד קובע בית המשפט בפסק הדין כי מנהל העמותה לא הצהיר על גילוי נאות בדבר תפקידו באיגוד ששמו דומה ברש"פ. כל אלה הם בנוסף לאי סדרים חמורים בהתנהלות העמותה מול רשם העמותות.

עו"ד יפעה סגל

עו"ד יפעה סגלצילום: ללא קרדיט

מנכ"לית הפורום הבינלאומי, עו"ד יפעה סגל, שחשפה את הפרשה לפני יותר משנה, אמרה: "אנחנו מברכים על החלטת ביהמ"ש המחוזי ששמה סוף לפרק כואב של מימון טרור בחסות מערכת המשפט הישראלית אשר נמשך כבר מעל שני עשורים.

"במקביל, אנחנו קוראים ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד המעורבים ולהביאם לדין על עבירות מימון הטרור וההונאה שביצעו. הפורום המשפטי הבינלאומי ימשיך בעבודתו גם בזירה הבינלאומית כאשר בכוונתו לחזור לממשלות ולגופי הצדקה הזרים אשר מממנים את העמותה במיליוני דולרים, להציג בפניהם את פסק הדין ולדרוש את הפסקת הזרמת הכספים לעזה לאלתר".

בתוך כך, לאחר שפורסם כי בית המשפט הורה לפרק את "לג'נת אל-עמל", תנועת רגבים קראה לשר הביטחון להכריז גם על "איגוד הוועדות החקלאיות" שקיבל את הכספים כארגון טרור. רק לאחרונה הכריז הארגון, שמשמש כ"קק"ל הפלסטינית" על מבצע השתלטות על עשרות אלפי דונמים בשליטה ישראלית.

"פסיקת בית המשפט היא צעד ראשון ומבורך לעצירת כספי הטרור באמצעות עמותה ישראלית, אולם חייבים גם לייבש את הביצה עצמה", אמר מאיר דויטש, מנהל מחלקת המדיניות בתנועת רגבים. "עכשיו ברור מעבר לכל ספק כי 'קק"ל הפלסטינית' היא ארגון טרור לכל דבר ועניין, ואנו קוראים לשר הביטחון אביגדור ליברמן להכריז על איגוד הוועדות החקלאיות כארגון טרור, ולפעול בכל דרך לעצירת פעילותו המסוכנת".