בית"ר ירושלים מחפשת את כוכב הכדורגל הדתי הבא

אלי אוחנה, כוכב העבר של בית"ר ירושלים נכנס ללפני מספר חודשים לניהול קבוצת בית"ר ירושלים וכבר מביא איתו בשורה חדשה: פתיחת בית ספר לכדורגל בשיתוף פעולה עם 'צו פיוס' שלא יפעל בשבת ומיועד לנוער דתי וחילוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/17 16:43 יא בתשרי התשעח

בית"ר ירושלים מחפשת את כוכב הכדורגל הדתי הבא
אלי אוחנה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית"ר ירושלים פותחת את שעריה לציבור הדתי ושומר השבת: לאחר עונות בהן זנחה הקבוצה מהבירה את קבוצת הנוער שלה, עם היכנסו של מחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה לניהול המועדון החליט זה על מספר צעדים, המרכזי שבהם: פתיחת בית ספר לכדורגל במטרה למצוא את הכוכב הבא של הכדורגל הישראלי ושל בית"ר ירושלים בפרט. כך מפרסם היום כתב ערוץ 7 נריה וייס.

אחרי שפתחו מספר קבוצות, בהן גם קבוצת בנות, הודיעו היום (ראשון) בבית"ר על שיתוף פעולה ייחודי עם עמותת 'צו פיוס' שמטרתו - לפתוח את בית הספר לכדורגל גם לציבור הדתי ושומר השבת בירושלים והסביבה.

כשברקע סוגיית משחקי הכדורגל בשבת, החליטו בבית"ר שלא להדיר את שחקני הכדורגל הצעירים הרוצים לשמור שבת ולפתוח את שערי בית הספר לכדורגל גם עבורם.

בהודעה מטעם הקבוצה נכתב, כי "המועדון גאה לפתוח השנה את שעריו לציבור הדתי, שמעוניין לשחק כדורגל, אבל לא בשבת".

"צו פיוס", עמותה שהוקמה ב-1996 על ידי קרן אבי-חי לאחר רצח רבין, שמה לה למטרה לאחות את הקרע בחברה הישראלית ולקרב בין דתיים לחילונים, כדי שתהיה נגישות אחד לשני.

מנהל הפרוייקט ומאמן קבוצת "צו פיוס" סימי כהן אמר בראיון לאתר הרשמי של בית"ר ירושלים כי "בקבוצה עצמה יהיו ילדים דתיים וגם מבתים חילונים. הרוב הם דתיים, וזה היה חשוב להיפתח לאוכלוסיה הזאת. אנו בבית"ר מאמינים שיש הרבה שחקנים טובים מהציבור הזה, והכדורגל עד היום לא אפשר להם להגיע לקבוצות הליגה".

כיצד הדברים יפעלו? "הקבוצה הזאת, בגלל שהיא 'צו פיוס' אנחנו מארחים באמצע השבוע ולא בשבת. בית"ר נפתחת לאוכלוסיה הזאת, כי הציבור שאוהד את בית"ר הוא מסורתי בסך הכל".

כהן סיפר כי כבר כעת יש קבוצות בהן משחקים דתיים רבים. "כרגע נפתחה קבוצה לנערים ב' ונערים ג', שנתונים 2002/03, והם משחקים בליגה מטעם ההתאחדות, מתאמנים במגרש החדש בהר חומה, מתקן מצוין ברמה מאוד גבוהה, כיף להתאמן שם. מגיעים הרבה ילדים, גם מגוש עציון, הרבה ישובים מחוץ לירושלים, חבר'ה דתיים צעירים שמגיעים מישיבות הסדר. רוצים לנסות את דרכם בכדורגל".

עוד הוסיף מנהל הפרויקט: "אנחנו מעוניינים לקדם גם את בית הספר לכדורגל במגרשים שנפתחו ברמות, הבעיה שאין ציבור חילוני באזורים האלה. אני מעוניין לפתוח אקדמיה לילדים דתיים, בית ספר לכדורגל לציבור הדתי ולפתח את זה באזור של צפון העיר - רמות, פסגת זאב, הגבעה הצרפתית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן