ביקורת על ברקת: "ילדי הציונות הדתית אינם סוג ב"

במועצת עיריית ירושלים מתכוננים לקראת ההחלטה על העברת מבני ציבור מידיים סרוגות לחרדיות ותוקפים את ראש העיר ושותפיו. ברקוביץ': "במסגרת ההסכם בחרת להעדיף ילד אחד על פני ילד אחר". קינג: "זהו המבחן הציבורי של נבחרי הציבור הדתי-לאומי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/10/17 12:01 ג בחשון התשעח

ביקורת על ברקת: "ילדי הציונות הדתית אינם סוג ב"
יצליח להעביר את הסכם החלוקה? ניר ברקת, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

וועדת ההקצאות בעיריית ירושלים צפויה לדון מחר (שלישי) בהעברת בתי הספר ברנדט שבשכונת נווה יעקב מידי הציונות הדתית לציבור החרדי, וביום חמישי תידרש מועצת העירייה לאשר או לבטל את המהלך. מתנגדי היוזמה מנסים לפעול בכל כוחם כדי לסכל את מה שהם בטוחים שיביא לכאוס בעיר.

יו"ר סיעת התעוררות וסגן ראש העיר עופר ברקוביץ' שיגר היום מכתב לראש העיר ניר ברקת ובו הוא דרש ממנו להסיר את הנושא מסדר היום. לטענתו, ההסכם לא רק שלא יעשה סדר אלא יוביל לחיכוך מיותר בין האוכלוסיות השונות בירושלים.

"הסכם החלוקה שמניעיו פוליטיים", הוא כתב, "מעניק לזרם הליטאי החרדי דגל התורה עדיפות מלאה במשאבים עירוניים, מבני ציבור ותשומת לב ארגונית על פני כל שאר הקהילות בעיר. לטענתו, "ההסכם מדיר את החרדים הספרדים, הדתיים הלאומיים, מסורתיים והחילוניים. לא זוהי הדרך לנהל את ירושלים".

דרישה למשאל תושבים, עופר ברקוביץ

טוען שברקת מפלה בין ילדים, עופר ברקוביץצילום: שרון גבאי

עוד כתב ברקוביץ' כי "במסגרת ההסכם בחרת להעדיף ילד אחד על פני ילד אחר, לפגוע פגיעה קשה בציונות הדתית בירושלים, לוותר על בית הספר הממלכתי האחרון בנווה יעקב- בית הספר ברנדט ולהעניקו לאוכלוסייה החרדית בשכונה. כל זאת למרות שמתקדמת בנייה משמעותית בשכונה לטובת בית ספר חרדי ויש פתרונות נוספים באופק".

ברקוביץ תקף את ברקת והאשים אותו בכך שהוא מפלה את בני הציונות הדתית בעיר, "ילדי הציונות הדתית אינם סוג ב׳ ואסור שתהפוך אותם לכאלו במעשיך, שכל כולם לשם גזירת קופון פוליטי".

יו"ר ירושלים מאוחדת, אריה קינג, ויתר על פניה ישירה לראש העיר ובחר להפנות את תשומת הלב לארבעה מחברי המועצה המשתייכים לציונות הדתית שלטענתו משתפים פעולה עם יוזמתו של ראש העיר.

בדף הפייסבוק שלו הוא כתב כי שר החינוך נפתלי בנט, סגנית ראש העיר חגית משה וראש העיר ברקת "בגדו" בציבור הדתי לאומי בעניין הקצאות מבני הציבור ועל כן "זהו המבחן הציבורי של נבחרי הציבור הדתי-לאומי: יעל ענתבי, משה ליאון, מאיר תורג'מן וחגית משה". לדבריו, "אם ארבעתם יצביעו בעד הציונות-הדתית, הרי שלראש העיר לא יהיה רוב במימוש חזונו לפגוע בציונות-הדתית".