ביקורת חריפה על מתאם פעולות הממשלה באיו"ש

מאמר שפרסמו יהודית קצובר ונדיה מטר, מבקר בחריפות את מתאם פעולות הממשלה באיו"ש על התחזיות הדמוגרפיות שהציג לפני ימים אחדים בכנסת. לטענתן הוא בוחר להסתמך על נתונים שקריים ומגמתיים של הלמ"ס הפלשתיני המוסיף למספרם של ערביי יש"ע למעלה ממיליון ורבע בני אדם מתוך אג'נדה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/18 09:37 טז בניסן התשעח

ביקורת חריפה על מתאם פעולות הממשלה באיו"ש
יואב מרדכי, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

במאמר שפרסמו באתר 'ריבונות' תוקפות ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר את מתאם פעולות הממשלה באיו"ש על התחזיות הדמוגרפיות שהציג לפני ימים אחדים בכנסת. לטענתן של השתיים בוחר מתאם הפעולות מסיבותיו שלו להסתמך על נתונים שקריים ומגמתיים של הלמ"ס הפלשתיני המוסיף למספרם של ערביי יש"ע למעלה ממיליון ורבע בני אדם מתוך אג'נדה ברורה ומוכרת. זאת במקום להכיר ולדווח את נתוני האמת.
"ממתי מספרי הלמ"ס הפלשתיני הם שהופכים למספרים רשמיים? מדוע ללמ"ס הישראלי אין נתונים על מספר הערבים הפלשתינים? מדוע לא הובאו בפני הציבור הישראלי הנתונים שמוצגים על ידי דמוגרפים ישראלים המוכיחים את שקריו הסדרתיים והמגמתיים של הלמ"ס הפלשתיני שהוסיף בדרכיו שלו לפחות 1,27 מיליון ערבים ביו"ש ועוד חצי מיליון ערבים בעזה?"
לדבריהן "האינטרס של הלמ"ס הפלשתיני ברור כשמש בצהריים והוא תואם את מטרת הרשות הפלשתינית – חיסולה בשלבים של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אם למטרה זו כשרים מעשי רצח, עידוד מחבלים ותשלום משכורותיהם הרי שבהפצת שקרים וזיוף נתונים אין להם כל בעיה. בעוד מגמותיו ואג'נדותיו הברורות של הלמ"ס הפלשתיני ברורות, לא ברור מדוע מוצא מתאם פעולותיה של ממשל  ישראל באיו"ש לנכון לדקלם בכנסת ובפני הציבור הישראלי את הנתונים המגמתיים והשקריים הללו? מה מגמתו? מה מגמת המינהל בכלל? את מי הם באים לשרת?".
קצובר ומטר קובעות כי "מאז 1997 מדקלמים אנשי המתאם את הנתונים הפלשתינים. בשנה זו בוטלה יחידה בלמ"ס הישראלי שעסקה בביקורת הנתונים הפלשתינים ובישראל בחרו להסתמך מאז והלאה על הנתונים הפלשתינים בלבד ללא בדיקה. למה?".
להערכתן המניע העומד מאחורי התנהלות זו היא תפיסתו של המינהל האזרחי את תפקידו ככזה ה"משרת את מי שבעיניו הם ה"מקומיים", כלומר הערבים. היהודים בעיניהם הם זמניים, "כובשים", ובסופו של דבר, לדעת המינהל, הם יצטרכו להסתלק מיו"ש". בשם אג'נדה זו במינהל מבקשים, סבורות קצובר ומטר, להחליש את רוחו של העם, "כאשר זו המציאות בשטח אין למובילי האג'נדה במינהל אלא להפחיד את הציבור הישראלי ולהתריע: ערבים עליך ישראל!! ברח לך, היסוג מארצך. הקם מדינה פלשתינית בלב הארץ והושעת את ישראל".
המאמר מציג נתונים היסטוריים המלמדים על התמודדותה ארוכת השנים של הציונות עם הסוגיה הדמוגרפית, וכך גם את חשיבותה של העלייה כמשימה לאומית העשויה למנף את מספר יהודי הארץ במספר לא מבוטל של מיליונים הפזורים כעת ברחבי העולם. קצבור ומטר מזכירות כי "כאשר היו מי שניסו להפחיד את הנהגת הישוב מרעיון הקמת מדינת ישראל השיב להם בן גוריון: מנהיגים לא מקבלים דמוגרפיה אלא מעצבים דמוגרפיה!".
המאמר כולל גם ניתוח מספרי של עיוות הנתונים המגמתי של הלמ"ס הפלשתיני, כפי שמנתח אותם החוקר יורם אטינגר. בין השאר מצויין בפרק זה של המאמר כי "יש לנכות מהמספר של הלמ"ס הפלשתיני הטוען ל-3 מיליון ערבים ביהודה ושומרון 400,000 ערבים שחיים בחוץ לארץ יותר משנה אחת ובלמ"ס הפלשתיני עדיין כוללים אותם בספירה. כך גם 330,000 ערביי ירושלים שכבר כלולים בספירת האוכלוסין הישראלית. כמו כן יש להפחית כ-100,000 ערבים מאיו"ש שהתחתנו עם ערביות בישראל וקבלו תושבות או אזרחות וגם הם כבר כלולים בספירה הישראלית. זאת לבד מעוד כ-250,000 ערבים שהיגרו אל מעבר לים". בנוסף קיימות בלמ"ס הפלשתיני כ-190,000 לידות לא אמתיות שאינן מופיעות במשרד הבריאות והחינוך הפלשתיני. "כל אלה יחד מביאים אותנו להפחתה מתבקשת של לפחות 1,270,000 ערבים שאותם הוסיף הלמ"ס הפלשתיני ככלי ניגוח ושקרי", נקבע במאמר.