בימין קוראים לנתניהו לאמץ את דו"ח ההסדרה שימנע הרס של אלפי בתים ביו"ש

צוות המשפטנים שמונה על ידי הממשלה הגה המלצות שנועדו להסדיר יותר מ-7,000 בתים באיו"ש. השר אריאל: "קורא לראש הממשלה לאמץ באופן מיידי את הדו"ח ולשים סוף להרס ולחורבן המיותר". ח"כ מועלם רפאלי: "הדרך הנכונה לממשלת ימין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/05/18 13:06 יט באייר התשעח

בימין קוראים לנתניהו לאמץ את דו"ח ההסדרה שימנע הרס של אלפי בתים ביו"ש
בנייה באריאל, צילום: פלאש 90

ועדה מיוחדת שהוקמה על ידי הממשלה גיבשה המלצות שנועדו להסדיר אלפי בתים בעשרות שכונות ברחבי יהודה ושומרון, כך פורסם היום (שישי) ב'ישראל היום'. בימין קוראים לראש הממשלה לאמץ אותה לאלתר.

מדובר בצוות משפטנים שנדרש לכתוב דו"ח בנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון, זאת על רקע המציאות שמעמידה בכנה יותר מ-7,000 בתים ביישובי האזור.

בין ההמלצות שנכתבו בדו"ח ההסדרה, במטרה להכשיר ולהסדיר את אותם בתים ולמנוע את הריסתם, ניתן לציין הכרזה על יישובים חדשים, גשרים ליישובים קיימים והתחשבות במדיניות הממשלה.

בימין קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו לאמץ אץ מסקנות הדו"ח במלואו. יו"ר האיחוד הלאומי, שר החקלאות אורי אריאל אמר כי "ועדת ההסדרה קמה כדי להביא פתרון לאלפי בתים בהתיישבות הנמצאים בסכנה בשל עתירות של גורמי שמאל קיצוני והרשות הפלסטינית המנצלים לרעה את מערכת המשפט כדי לפגוע ולחבל בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

לדבריו, "הדו"ח מציב בפנינו, הממשלה, את האמת הפשוטה לפיה ניתן וצריך להסדיר את התיישבות ביו"ש לאחר 50 שנות התיישבות. אני קורא לראש הממשלה לאמץ באופן מיידי את הדו"ח ולשים סוף להרס ולחורבן המיותר והכואב של בתים וישובים ביהודה ושומרון שהוקמו בעידוד ובתמיכת ממשלות ישראל לדורותיהן. אני מודה לחברי הועדה בראשות ד"ר חיה זנדברג על עובדתם המקצועית והמסורה וכן לשרים ליברמן ושקד על הפעולה המשותפת לשמור ולחזק את ההתישבות היהודית ביהודה ושומרון".

אחד מיוזמי הקמת הוועדה

אחד מיוזמי הקמת הוועדהצילום: דוברות השר אריאל

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, הצטרפה לדברים וציינה כי "הארץ היא מיסודות חיינו כאן. אימוץ ויישום מסקנות ועדת ההסדרה בראשות השופטת זנדברג,  היא הדרך הנכונה לממשלת ימין להמשך שגשוג ההתיישבות ומניעת עקירת בתים או יישובים".

עוד אמרה כי "ההתיישבות אוכלת מרורים במשך עשרות שנים בגלל שימוש נואל במערכת המשפט והעלאת שאלות משפטיות שונות ומורכבות, וכעת הונחו הפתרונות שגובשו במלאכת מחשבת על ידי מומחים. המסקנות עומדות גם בכללי המשפט הבינלאומי ועל כן עלינו להתחיל ביישומן. ברכות לשרים איילת שקד ,אורי אריאל ואביגדור ליברמן על היוזמה והעבודה המשותפת שיישומה בשטח יחולל שינוי היסטורי".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שמח גם הוא על המלצות הדו"ח ואמר כי "חוק הסדרה וצוות ההסדרה מהווים פתרונות חשובים מאד עבור ההתיישבות. אני קורא לראש הממשלה לאמץ את מסקנות הדו"ח באופן מיידי. פעם אחר פעם מציגים בפני ראש הממשלה דרכי פעולה לתיקון עוולות היסטוריות ואם ראש הממשלה לא יאמץ זו תהיה בכיה לדורות, זה נכון לגבי ועדת ההסדרה וזה נכון לגבי פסקת ההתגברות. אדוני ראש הממשלה-נגמרו התירוצים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן