ביום רביעי: שביתה במוסדות החינוך

בעקבות טענות של מורים וגננות על ניכוי יתר מימי המחלה, יושבתו הלימודים בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. "אם משרד החינוך לא יפסיק את התופעה באופן מיידי, נחריף צעדינו", איימה מזכ"לית הסתדרות המורים. משרד החינוך: "החלטה לא אחראית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/17 09:49 ז בטבת התשעח

ביום רביעי: שביתה במוסדות החינוך
מורה בכיתה, צילום: shutterstock

הסתדרות המורים הודיעה הבוקר (ב') על שביתת אזהרה בת יום אחד במוסדות החינוך, במחאה על מה שהם מכנים "עושק ימי המחלה" שחווים המורים. השביתה, שתתקיים בגני הילדים, בתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים, מגיעה בעקבות טענות של מורים וגננות על כך שבספירת ימי המחלה שלהם נחשב כל יום שלקחו כ-1.4 ימים. במוסדות החינוך המיוחד וביישובי עוטף עזה, יתקיימו הלימודים כרגיל.

"אנחנו ממשיכים במאבק שמטרתו לעצור מיידית את עושק ימי המחלה של ציבור עובדי ועובדות ההוראה. לא נשלים עם מצב שבו משרד החינוך מנכה כמעט יום וחצי על יום מחלה אחד. לא ייתכן שעובדי ההוראה ישלמו על ימי מחלה יותר מכל עובד אחר במשק", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד.

"אנחנו חוזרים ומבהירים למשרד החינוך: העושק הזה חייב להסתיים לאלתר. אם משרד החינוך לא יפסיק את התופעה באופן מיידי, נחריף צעדינו", הוסיפה. 

במשרד החינוך הגיבו להכרזה על השביתה ואמרו: "משרד החינוך רואה בציבור המורים את עמוד השדרה של המערכת והוא פועל רבות למען קידום זכויותיהם. לראיה, בתקופה האחרונה הוא דאג לקדם את שכרם של המורים. גם במקרה הנדון המשרד יושב על המדוכה יחד עם הסתדרות המורים בהדברות כדי לקדם באופן משותף את האינטרס של המורים.

"עניין ימי המחלה נקבע לפני עשרות שנים והוא דורש התדיינות מסודרת סביב השולחן, ללא משוא פנים, באופן מקצועי וענייני, והכל מתוך מגמה לשפר ולהיטיב את תנאי המורים בישראל.

"עם זאת, ההחלטה להשבית את המערכת אינה אחראית ופוגעת בציבור התלמידים וההורים. המשרד לא יאפשר כל פגיעה בציבורים חשובים אלה ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי למנוע את ההשבתה".