חמאס קיבל מסר מישראל: מעצר היהודים שרצו להקריב קורבנות בהר הבית - מחשש להסלמה

סגן מנהיג חמאס טוען כי ישראל העבירה לארגון הטרור מסרים, לפיו היא עוצרת את היהודים שמעוניינים להקריב קורבנות בהר הבית, וכי היא לא מעוניינת בהסלמה | 6 פעילי "חוזרים להר" נעצרו לאחר שתכננו להקריב קרבן פסח - 4 ישהו במעצר בית מלא, 2 שוחררו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/04/22 23:26 יג בניסן התשפב

חמאס קיבל מסר מישראל: מעצר היהודים שרצו להקריב קורבנות בהר הבית - מחשש להסלמה
ישראל חוששת מהסלמה, צילום: Jamal Awad/Flash90

סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, התראיין הערב (ה') בערוץ "אל-אקצא" של ארגון הטרור, וסיפק את ההסבר שלו למעצרם של היהודים שרצו להקריב קרבן פסח בהר הבית. ביממה האחרונה משטרת ישראל עצרה שישה פעילי "חוזרים להר", שתכננו להגיע להר הבית ביום שישי במטרה להקריב קרבן.

אל- עארורי טען בראיון, כי ישראל העבירה לארגונו מסר דרך מספר מתווכים שונים, על כך שהיא עוצרת את היהודים שרצו להקריב קורבנות בהר הבית, וכי היא איננה מעוניינת בהסלמה. עוד הוא אמר כי שיא התוקפנות של "האויב" היא התכנית להקריב קורבנות במתחם אל-אקצא ולכן הפלשתינים מתקוממים בכל מקום, במיוחד בירושלים ואל-אקצא.

מוקדם יותר היום, התייחס אל-עארורי לפעילות של כוחות הביטחון בכפרי הפלשתינים ביהודה ושומרון, וקרא לפלשתינים ביו"ש להגביר את העימותים עם ישראל: "אנו קוראים לפלשתינים, ובפרט ולתושבי רמאללה ואל-בירה, להתגייס ולהתעמת עם כוחות הביטחון הישראליים בערים ובכפרים, ובכל נקודות החיכוך כתמיכה בכפר סילוואד".

שישה פעילים נעצרו לאחר שתכננו להקריב קרבן פסח

תנועת חוזרים להר פרסמה מוקדם יותר היום כי ב-24 השעות האחרונות נעצרו שישה פעילים שתכננו להגיע להר הבית ביום שישי ולנסות להקריב קרבן פסח, ואף הציעו תגמול כספי עבור מי שיעצר בדרכו להר. השניים האחרונים שנעצרו בשעות הצהריים שוחררו מאוחר יותר בתנאים מגבילים. השאר ישהו במעצר בית מלא עד ליום ראשון ויורחקו מהר הבית למשך 14 יום.

אמש נעצרו שני פעילים בביתם. אחד מהעצורים הוא יו"ר התנועה, רפאל מוריס, שנעצר עם הגדי אשר בבעלותו, זאת למרות שהיה ללא צו מתאים אשר מאשר לקחת אותו, כך לטענת תנועת חוזרים להר.

בתנועת חוזרים אמרו כי "משטרת ישראל החליטה להיכנע דה פקטו לאיומי טרור ובמקום לטפל במחבלים מנסה לתפור תיקים ליהודים. אנו קוראים לכל מי שיכול, להגיע להר הבית ביום שישי ולהקריב את קרבן הפסח עוד השנה".

רפאל מוריס נעצר: 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן