שיתוף פעולה ביטחוני בין בחריין וישראל

כחלק מביקורו בבחריין שר הביטחון בני גנץ נפגש עם מלך בחריין, וחתם על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני היסטורי עם בחריין | "יאפשר שיתופי פעולה נרחבים ויחזק את הביטחון של שתי המדינות ואת יציבות האזור כולו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/22 16:16 ב באדר א'

שיתוף פעולה ביטחוני בין בחריין וישראל
גנץ במעמד החתימה, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ, נפגש בשעות האחרונות עם מלך בחריין חמד בן עיסא בן סלמאן אל-ח'ליפה בארמונו, וכן עם יורש העצר וראש הממשלה סלמאן בן חמד אל חליפה, עם המפקד הכללי של הכוחות המזוינים השיח' ח'ליפה בן אחמד אל-ח'ליפה ועם שר ההגנה הבחרייני עבדאללה בן חסן אלנעימי. גנץ חתם עם מקבילו, על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני היסטורי ופומבי, בין בחריין לבין ישראל.



כך, שנה לאחר חתימת הסכמי אברהם, ישראל ובחריין, ממסדות באופן רשמי את יחסי הביטחון ביניהם. מסגרת ההסכם, תסייע לקידום שיתופי פעולה מודיעינים, למיסוד אימונים, ושיתוף פעולה בין התעשיות הביטחוניות. 

בפגישתו עם המלך חמד בן עיסא אל חליפה, ועם הבכירים הנוספים, הדגיש שר הביטחון את חשיבות הדיאלוג האינטימי בין המדינות, ואת העמקת היחסים ושיתוף הפעולה בהגנה על האינטרסים המשותפים. במהלך הביקור, התקבל שר הביטחון במסדר כבוד רשמי. גנץ הודה למלך על האירוח ותמיכתו בהרחבת הקשרים בין ישראל לבחריין, שמתבטאים בהסכמי שיתופי פעולה רבים שנחתמו עד כה בתחומים הכלכליים והאזרחיים, וכעת משודרגים גם בהיבטי הביטחון.

במעמד החתימה אמר שר הביטחון: "שיתוף הפעולה האסטרטגי שאנו מביאים היום לשיא חדש בחתימת ההסכם ובפגישה החשובה עם המלך, הוא המשך להסכמי אברהם ההיסטוריים וליחסים בין העמים ובין האנשים המתפתחים. רק שנה אחרי חתימת ההסכמים, ואנחנו כבר נמצאים בהסכם ביטחון משמעותי, שיאפשר שיתופי פעולה נרחבים ויחזק את הביטחון של שתי המדינות ואת יציבות האזור כולו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן