טקס הקבורה של הצנחן הראשון שנפל חלל

טקס הקבורה של הארון ובו עצמותיו של טוראי מרטין דוידוביץ׳ ז״ל התקיים היום| "הפכת לדמות מעוררת השראה עבורי" | לוחמי חטיבת הצנחנים, אליה שאף להתגייס, הגיעו לשאת את ארונו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/21 16:17 כב בחשון התשפב

טקס הקבורה של הצנחן הראשון שנפל חלל
עצמות הלוחם בדרך לישראל, צילום: דובר צה"ל

ארון הקבורה ובו עצמותיו של טוראי מרטין דוידוביץ׳ ז״ל נחת בארץ במטוס חיל האוויר. את הבאת הארון ליוותה משלחת משותפת לאגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ולצה"ל. דוידוביץ׳ הוכר כראשון חללי הצנחנים במערכות ישראל.

 אתמול, נחת המטוס בשדה התעופה הבינלאומי בפראג, צ'כיה. במקום נערך טקס העברת ארונו של מרטין דוידוביץ' ז"ל, מלווה בלוחמי חטיבת הצנחנים. הטקס נערך בראשות ראש המשלחת, סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם והמפקד הצבאי של המשלחת אלוף-משנה איתי ברין ובהשתתפות חברי המשלחת, לוחמים ומפקדים מגדוד "אפעה" של חטיבת הצנחנים, החזן הצבאי הראשי, סא"ל (מיל') שי אברמסון ומשתתפים נוספים. לאחר הטקס נשאו לוחמי הצנחנים את ארונו של דוידוביץ׳ ז"ל למטוס לקראת המסע לישראל.

כעת מתקיים טקס הקבורה הצבאי בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. הטקס מתקיים בראשות סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, וראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, ובהשתתפות ראשי המשלחת וחבריה, מפקד חטיבת הצנחנים אל"ם יואב ברונר ובני משפחתו של דוידוביץ׳.

"הטקס שקיימנו על כבש מטוס חיל האוויר הישראלי, על אדמת צ'כיה, מראה את הערכיות והמוסריות שלנו כעם המכבד את זכרם של חללי מערכות ישראל", אמר סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם, "לראות את לוחמי הצנחנים עם הכומתות האדומות נושאים את ארונו, הינו מעמד מרגש המעניק כבוד במסע למקום קבורתו החדש בבית העלמין הצבאי בהר הרצל".

"בהתרגשות רבה, אני עומד היום, מול ארונו של מרטין דוידוביץ' ז"ל ומודה על הזכות העצומה אשר נפלה בחלקי לפקד על המבצע להעלאת עצמותיו לקבורה בארץ ישראל", שיתף המפקד הצבאי של המשלחת, הנספח הצבאי בפולין לשעבר, אל"ם איתי ברין, "זכות שמחברת אותי אל העבר המפואר של עמנו, ההווה של ארצנו ואל עתידנו כבני אדם. מתוך זכות גדולה אני מפקד על מבצע הבאתך הביתה. ככל שנחשפתי לדמותך, לקשיים שחווית, להחלטות שקיבלת, לאומץ ולאמונה שהפגנת בגילך הצעיר, הפכת לדמות מעוררת השראה עבורי. לוחמי חטיבת הצנחנים, אליה שאף להתגייס, הגיעו לשאת את ארונו, בטיסה של חיל האוויר".