פיגוע דריסה בקלנדיה: "יודעים איך נצא למשימה, לא יודעים איך נחזור ממנה"

מחבל בן 22 נסע לכיוון לוחמי משמר הגבול שהיו בפעילות מבצעית סמוך למעבר קלקליה ופגע באחד מהם | הלוחם פונה לקבלת טיפול בשערי צדק ומצבו מוגדר קשה אך יציב. המחבל נתפס, הועבר לחקירת שב"כ ולקבלת טיפול בעין כרם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/10/21 07:26 ח בחשון התשפב

פיגוע דריסה בקלנדיה: "יודעים איך נצא למשימה, לא יודעים איך נחזור ממנה"
פיגוע דריסה בקלנדיה, צילום: דוברות המשטרה

הלילה (בין רביעי לחמישי) בסמוך לשעה 1:00, במהלך פעילות של לוחמי מג"ב של משטרת ישראל לפינוי מבנים בלתי חוקיים באזור כיכר המושבעים בקלנדיה, הגיע מחבל בתוך רכב, נסע במהירות ודרס לוחם מג"ב במקום. לוחמי משמר הגבול ביצעו ירי חי לכיוון נהג הרכב שניסה להימלט ונעצר לאחר שפגע בקיר. 

סנ"צ בנימין דוידוב, מפקד גדוד צפוני במג"ב עוטף ירושלים, התייחס הבוקר בגל"צ לפיגוע ולמצב הביטחוני באזור ירושלים: "עדים לעלייה בהפרות הסדר ומתדרכים את כל המפקדים שלנו. אנחנו יודעים איך נצא למשימה אך לא יודעים איך נחזור ממנה, לכן מוכנות הלוחמים היא גבוהה מאוד".

דוידוב תיאר את שאירע: "במהלך הפעילות הלוחמים התמודדו עם מספר מוקדי הפרות סדר, כאשר מתוך ההמון הגיח רכב במהירות ופגע בלוחם. הרכב הפוגע ניסה להימלט אבל הכוח ביצע ירי מדויק לעברו - התגובה הייתה מהירה".

רכבו של המחבל

רכבו של המחבלצילום: דוברות המשטרה

זירת הפיגוע

זירת הפיגועצילום: דוברות המשטרה

בפיגוע הדריסה, נפצע לוחם מג"ב באורח בינוני בראשו ובבטנו ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק. מאוחר יותר נמסר מבית החולים כי מצבו מוגדר קשה אך יציב.

הלוחמים עצרו את המחבל, בן 22 תושב קלקיליה, ולאחר תחקור ראשוני הוא הועבר לחקירה של שירות הביטחון הכללי, מאוחר יותר פונה המחבל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הערכת מצב בסמוך לזירת פיגוע הדריסה. 

בסיום הערכת המצב, אמר מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן למפקדים כי הפיגוע שהתרחש מהווה תזכורת נוספת לאיומים הקיימים בכל פעילות מבצעית ובכל תא שטח שבו הם פועלים. "הדריכות המבצעית והתגובה המהירה והנחושה שלנו, היא המפתח לנטרל כל איום באופן מיידי ולמנוע פגיעה בחיי אדם. גם במקרה הזה, התגובה המהירה והפריסה המבצעית של הלוחמים בשטח מנעה פגיעה בלוחמים נוספים והובילה לסיום מהיר של האירוע ולנטרול המחבל. עלינו להמשיך לפעול בנחישות מול כל ניסיון לפגוע בכוחותינו או בחייהם של אזרחי ישראל". 

סגן מפקד משמר הגבול, תת-ניצב בריק יצחק אמר ללוחמים: "פעלתם כפי שמצופה ממכם. מיד שזיהיתם כי מדובר בפיגוע דריסה הגבתם בצורה מקצועית, נחושה תוך חתירה למגע שהביאה בסופו של דבר לעצירת הרכב ולתפיסתו של המחבל". 

ביקור הלוחם שנפצע

ביקור הלוחם שנפצעצילום: דוברות המשטרה