"תקרית נשק חמורה" | 6 חיילים מחטיבת כפיר נעצרו

6 חיילים בבסיס האימונים החטיבתי של כפיר ירו אחד על השני כדורי צבע במהלך השבת בלי אמצעי מיגון, לא היו נפגעים. "צה״ל רואה בחומרה כל אירוע של עבריינות בנשק, ופועל רבות על מנת למגר את התופעה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/08/21 11:00 כה באב התשפא

"תקרית נשק חמורה" | 6 חיילים מחטיבת כפיר נעצרו
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

תקרית נשק חמורה אירעה בשבת האחרונה בבסיס האימונים של חטיבת כפיר. 6 חיילים ירו אחד על השני כדורי צבע מתחמושת האימונים וירו גם על חיילים נוספים באזור, כל זה כשהם ללא ציוד מגן. אף אחד לא נפגע באירוע. המפקדים במקום דיווחו על האירוע למשטרה הצבאית, חוקרי מצ"ח הגיעו למקום ועצרו את החיילים המעורבים.

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר באירוע עבריינות בנשק. האירוע דווח למצ"ח על-ידי המפקדים עם גילויו, ונפתחה חקירה בסיומה יועברו ממצאיה לפרקליטות הצבאית. בנוסף, מתבצע תחקיר פיקודי ביחידה. צה״ל רואה בחומרה כל אירוע של עבריינות בנשק, ופועל רבות על מנת למגר את התופעה". 

בחודש אוקטובר האחרון, עם עליית התחלואה בגל השני, אירעה התפרצות של נגיף הקורונה בבסיס ההכשרות של כפיר, מה שהביא ל-100 נדבקים במקום. תחקיר שנערך בראשות מפקד אוגדת 99, תת אלוף אבי רוזנפלד, גילה כי שלושה חיילים שחזרו מחופשת ראש השנה בבית גרמו להתפרצות. מהתחקיר עולה כי מקור ההדבקה האחרון בבא״ח הוא בחייל ששב מחופשה בביתו, ולאחר מספר ימים נודע לו כי אביו נמצא חיובי לנגיף הקורונה. החייל נשלח לבידוד ביתי באופן מיידי, ומרגע זה בוצעה שורה של צעדים על מנת לבודד ולבצע בדיקות לכלל החיילים איתם בא במגע.