לאחר שעות של מרדף: כוחות צה"ל עצרו את החשודים בגבול הצפון

תצפיות זיהו חשודים שחדרו את הגבול לישראל, תושבים באזור הונחו להישאר בבתים בתחילה, לאחר שעות של מרדף צה"ל עצר את החשודים והם מתוחקרים בשטח

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/07/21 07:11 יג באב התשפא

לאחר שעות של מרדף: כוחות צה"ל עצרו את החשודים בגבול הצפון
כוחות צה"ל בזירה, צילום: דובר צה"ל

במהלך הלילה שבין רביעי לחמישי תצפיות צה"ל זיהו שני חשודים שחצו את הגבלו מכיוון לבנון לעבר ישראל בסמוך למושב דוב"ב. לאחר שעות של מרדף באזור הגליל העליון עצרו לוחמי צה"ל את שני החשודים שחצו במהלך הלילה משטח לבנון לשטח ישראל. החשודים נעצרו בסמוך לגדר ומתוחקרים כעת בשטח.

על פי הדיווח של דובר צה"ל, "כוחות צה״ל מבצעים בידוד של מרחב הימצאות החשודים שכולל פריסת כוחות וחסימת צירים. התושבים בשני יישובים סמוכים לאזור המבודד הונחו להישאר בבתיהם". לאחר מכן, תושבים במועצה אזורית מרום גליל וממת ובמועצה אזורית מעלה יוסף הורשו לחזור לשגרה. 

ההנחה של גורמי הביטחון היא כי השניים השאירו בגדר פריטים החשודים כמטענים, מסתתרים בתוך הסבך הגדול. מספר פצצות תאורה נורו לאוויר בכדי לסייע לכוחות באיתור החשודים. צה"ל חסם לתנועת אזרחים שני מקטעים על כביש הצפון: בין בירנית לסאסא ובין עתיקות ברעם לקיבוץ ברעם.

"מתחקיר ראשוני של האירוע ומסריקות במרחב עלה כי החשודים פעלו בצורה מאורגנת, השאירו במרחב הגדר פריטים החשודים כמטענים והתנהלו באופן המעיד כי היה בכוונתם לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע במרחב היישוב מטולה", נמסר מצה"ל. 

על אף החזרה לשגרה, עדיין קיימות מגבלות באזור שנועדו לשמור על חיי האזרחים. נכון לעכשיו ירידת חקלאיים למרחב הגדר שבין דוב"ב למתת אסורה, כניסה ויציאה של תושבי מתת היא דרך הר אדיר-חורפיש, ונסיעה בקטע שבין מתת להר אדיר תיעשה בליווי ניידת או כוח צבאי. כניסה ויציאה של תושבי דוב"ב לכיוון צפון דרך היישוב ברעם, במקרים חריגים לכיוון דרום דרך עתיקות ברעם. נסיעה בקטע שבין דוב"ב לכניסה לעתיקות ברעם תיעשה בליווי ניידת או כוח צבאי. נסיעת אוטובוסים שמסיעים תלמידים בקטעים המאוימים תיעשה בליווי ניידת או כוח צבאי.

רק אתמול בשעות הלילה הופעלה אזעקה ביישוב שלומי וזוהו שני שיגורים יוצאים מכיוון לבנון. צה"ל הגיב באש ועדכן כי זוהו שני שיגורים, אחד יורט בהצלחה והשני נחת בשטח פתוח. 

דובר צה"ל עדכן כי מדובר בשני שיגורים סך הכל שהגיעו מדרום לבנון לעבר ישראל. השיגורים מגיעים שעות ספורות לאחר תקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה אך ההערכה היא כי אין קשר ישיר בין השניים. 

ישראל השיבה אש באמצעות תותחים שמוצבים בגבול הצפון, אש נורתה לעבר האזור ממנו יצאו על שיגורים, לא דווח על נפגעים בצד הלבנוני.

שר הביטחון בני גנץ הגיב לירי ואמר כי: "מי שנושא באחריות לירי הלילה היא מדינת לבנון שמאפשרת פעולות טרור משטחה. מדינת ישראל תפעל מול כל איום על ריבונותה ואזרחיה ותגיב בהתאם לאינטרסים שלה, בזמן ובמקום הרלבנטיים. לא נאפשר למשבר החברתי, הכלכלי והפוליטי בלבנון להפוך לאיום ביטחוני על ישראל. אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להחזיר את היציבות ללבנון".