"שומר החומות": צה"ל תקף ארבע דירות מבצעיות של מפקדי חמאס

מתחילת המבצע בדרום, תקף צה"ל למעלה מ-600 יעדי טרור ברחבי הרצועה | כלי טיס של צה״ל תקפו דירה מבצעית של סגן מפקד גדוד ג׳בלייה של ארגון הטרור חמאס, ממנה נוהלו התקיפות האחרונות. כמו כן חוסל מתחם צבאי של מטה המודיעין של חמאס

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/05/21 17:36 ב בסיון התשפא

"שומר החומות": צה"ל תקף ארבע דירות מבצעיות של מפקדי חמאס
פגיעת צה"ל במבנה במרכז עזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

צה״ל תקף היום (ה') את דירתו המבצעית של מפקד מערך הכטב"ם של ארגון הטרור חמאס. לפני זמן קצר, תקפו מטוסי קרב של צה"ל את דירתו המבצעית של סאמר אבו-דקה, ראש מערך הכטב"ם של ארגון הטרור חמאס, ששימשה למטרות צבאיות. הדירה נתקפה בעבר במבצע צוק איתן. כמו כן נמסר מדובר צה"ל כי מכינים כוחות לכניסה קרקעית.

בנוסף צה"ל תקף ארבע דירות מבצעיות של מפקדים בארגון הטרור חמאס: כלי טיס של צה״ל תקפו דירה מבצעית של סגן מפקד גדוד ג׳בלייה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, ממנה נוהלו התקיפות האחרונות. בנוסף, צה"ל תקף שלוש דירות מבצעיות נוספות, של מפקד פלוגה בגדוד סג'עיה בצפון הרצועה, מפקד פלוגה בשאבורע בצפון הרצועה ומפקד פלוגה בדיר אל באלח במרכז הרצועה. משלוש הדירות נוהלו התקיפות האחרונות ומחלקן תקיפות עבר.

תיעוד מתקיפת הדירה המבצעית של סגן מפקד הגדוד

תיעוד מתקיפת הדירה המבצעית של מפקד הפלוגה בגדוד סג'עייה

מחבלי חמאס. ארכיון

מחבלי חמאס. ארכיוןצילום: עבד רחים חטיב פלאש 90

עוד נמסר כי צה"ל תקף מתחם צבאי של מטה המודיעין של ארגון הטרור חמאס, כאשר מטוסי קרב של צה"ל תקפו מתחם צבאי של מטה המודיעין. במוצב נמצא חמ"ל התצפיות הראשי של הארגון. בעת התקיפה נכחו במתחם עשרות פעילים של ארגון הטרור חמאס.

מצורף תיעוד המבנה 

מצורף תיעוד מתקיפת המבנה 

ירי מעזה

ירי מעזהצילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מבצע "שומר החומות": דובר צה"ל מוסר כי אמש תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל עשרות יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. בין היעדים שהותקפו - מנהרת טרור של חמאס המהווה חלק מפרויקט המנהרות של ארגון הטרור חמאס ומוצבת מתחת לבית ספר ובקרבת מבנים אזרחיים נוספים.

לפני זמן קצר תקף צה"ל מתחם צבאי של חמאס ובו שלושה משגרי נ"ט. בשעות הבוקר חוסלו ארבע חוליות נ"ט בעת שכיוונו לעבר לשטח ישראל. מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל הבוקר משרדים של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס ברימאל שברצועת עזה. 

 תצלום אוויר של מנהרת הטרור שהותקפה

תצלום אוויר של מנהרת הטרור שהותקפהצילום: דובר צה"ל

בנוסף, הותקפו מספר מטרות שלטון וביניהן: מספר מבנים של המטה לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס המשמשים לסיכול מודיעין ובאחד מהם, משרדו של ראש המטה לביטחון פנים של הארגון וכן מספר סניפים של הבנק המרכזי של חמאס ברצועת עזה.

במהלך הלילה הותקף ביתו של איאד טייב, מפקד גדוד מחנות המרכז של ארגון הטרור חמאס שביתו שימש כתשתית טרור. כמו כן, סוכלו מספר פעילים של הכוח הימי של הארגון וכן שתי עמדות שיגור רקטי שכוונו לפגיעה במדינת ישראל ואזרחיה.

נכון לשעה 06:00 היום (ה') החל מהשעה 20:00 אמש, זוהו כ-130 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-24 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.