ישראל במלחמה: מטח רקטות כבד לגוש דן, השרון והדרום

עשרות פיצוצים נשמעו בערי המרכז והשרון | הרוגה מפגיעה בראשון לציון | חמאס: "שיגרנו 130 רקטות בדקות האחרונות" | הירי והאזעקות נמשכות בשעה זו | שלושה פצועים במצב בינוני מפגיעה ישירה באוטובוס בחולון | פגיעה ישירה בבית בשדרות - אין נפגעים | נעצרו כל ההמראות מנתב״ג

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 11/05/21 21:01 כט באייר התשפא

ישראל במלחמה: מטח רקטות כבד לגוש דן, השרון והדרום
צילום: חניון במודיעין בשעה האזעקה

מבצע "שומר החומות": יותר מ-130 רקטות נורו לעבר ישראל החל מהשעה 20:45, כאשר רבות מהן כוונו לאזור המרכז. אזעקות נשמעו בתל אביב, לוד, רעננה, רמת גן, חולון, נתניה וכן גם באשדוד ואשקלון.

בראשון לציון, חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותה של אישה כבת 50 שנפצעה אנושות מפגיעה ישירה של רקטה, ומעניקים טיפול רפואי לשני נפגעי חרדה במקום.

בפגיעה ישירה נוספת של רקטה באוטובוס בחולון, נפצעו מספר אנשים, כאשר לפי מגן דוד אדום, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים שישה נפגעים, בהם אישה כבת 30 במצב קשה, גבר כבן 50 וילדה כבת 5 במצב בינוני עם רסיסים, ועוד שלושה נפגעים במצב קל מהבתים הסמוכים שנפגעו מרסיסי זכוכיות.

רונן סאנאנס חובש רפואת חירום במד"א סיפר: "כשהגענו למקום בכוחות גדולים של מד"א ראינו אוטובוס ומספר כלי רכב עולים באש, בסמוך שכבה אישה כבת 30 בהכרה מלאה, היא סבלה מפציעות רסיסים בבטן ובגפיים, בנוסף היה גבר כבן 50 עם פגיעות מרסיסים בבטן ובראש, פעוטה כבת 5 הייתה עם פציעות רסיסים בגופה, 3 פצועים נוספים סבלו מפגיעות רסיסי זכוכית בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ופנינו אותם לבית החולים שמצב האישה הוא קשה, מצב הגבר בינוני מצב הילדה בינוני, ושאר הפצועים במצב קל ".

רגע הפגיעה באוטובוס בחולון:

מיד לאחר הירי, הכריז ארגון הטרור חמאס: "שיגרנו 130 רקטות בדקות האחרונות", והזהיר מפני מטח נוסף. גדודי עז אדין אלקסאם: הוסיף כי הירי נעשה בתגובה ל-"הרס הבניינים". בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי אומר כי אם ישראל תמשיך לפגוע בבניינים רבי קומות ובאזרחים בעזה, אז תל אביב תישאר במעגל הירי.

 

 

בנוסף, דיווח ראשוני על פגיעה בבית מגורים בשדרות - אין נפגעים. ארבעה פצועים קל בגבעתיים בעקבות פגיעה ישירה. נפגעי חרדה בתל אביב. במקביל, ישראל עוצרת את כל ההמראות מנתב״ג, לאחר שנשמעו אזעקות גם במקום.

 

צוותי כיבוי וחילוץ מתחנות אשקלון ושדרות פועלים במספר גזרות בפגיעות ישירות במבנים באשקלון ובשדרות. הצוותים פזורים בכל רחבי העיר בכדי לתת מענה מהיר לכלל האירועים. לוחמי האש מבצעים סריקות לאיתור לכודים ומבצעים ניתוק מקורות אנרגיה. יש לציין כי באירועים נוספים ישנם פגיעות רסיסים במבנים כאשר צוותים של לוחמי אש מבצעים גם שם סריקות לאיתור לכודים ופצועים. מעבר לפגיעות במבנים פועלים לוחמי האש במספר גזרות בשריפות קוצים בעקבות רסיסים או פגיעה ישירה.

 

 

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר בשומרון, אשדוד, גן יבנה, קריית אונו, רמת גן, תל אביב יפו, בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, פתח תקווה, רמת השרון, אור יהודה, יהוד-מונוסון, סביון, קריית מלאכי, בת-ים, חולון, מקווה ישראל, ראשון לציון. דיווחים על יירוטים מעל שמי תל אביב ושכם.

פיקוד העורף מנחה את תושבי הדרום והמרכז לשהות בקרבת מרחבים מוגנים ובקבלת התרעה להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו 10 דקות.

בערי ויישובי הדרום ועוטף עזה נשמעו אזעקות לכל אורך היום, כאשר נורו מעל 500 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל וכן כ-150 שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית ומערכות כיפת ברזל יירטו כ-200 שיגורים. שתי נשים נהרגו באשקלון מפגיעות ישירות.

 

 

שר החוץ הגרמני הייקו מאס מגיב למתקפה על ישראל: "שיגור הרקטות לישראל אינו מקובל, ועליו להיפסק במיידי"; משרד החוץ האמריקני מעדכן כי שוחח עם בכירים ישראלים ופלסטינים".